rem blijft hangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
rem blijft hangen
Hey!
Laatst had ik het al een keer. Nu weer. De rem van mijn linker achterwiel blijft hangen. Niet de handrem, maar de normale voetrem. Alleen links achter.
De auto remt verder nog normaal!
Iemand idee wat ik beste kan doen? Ik zal er morgen eens naar kijken.
Erik
Laatst had ik het al een keer. Nu weer. De rem van mijn linker achterwiel blijft hangen. Niet de handrem, maar de normale voetrem. Alleen links achter.
De auto remt verder nog normaal!
Iemand idee wat ik beste kan doen? Ik zal er morgen eens naar kijken.
Erik
trommeltje eraf halen en kijken of alles soepel gaat
niet gelijk de slangetjes loshalen enzo want dan moet je gaan ontluchten
maar hoe krijg je die trommel eraf?
ok, krik, wiel eraf en dan word het moeilijk:
-draai de handremkabel helemaal los [zit stelschroef achter de trommel]
-draai de naafbout los [dop32], tip pak een ratel met lange arm, of iig een stevige waar je op kan gaan staan om genoeg kracht te zetten.. ik moest beetje zachtjes springen erop [ja met 2 voeten]
-pak een zaklap+schroevendraaier en kijk door een wielgat terwijl je langzaam draait. Je zoekt naar een 'driehoekje' met tandjes. Dit is het zelfspan mechanisme van de remschoenen. als je hier met je schroevendraaier tegen drukt dan 'ontspant' het mechanisme en kan je de trommel er vrij eenvoudig vanaf halen
ik heb helaas geen foto's meer..
niet gelijk de slangetjes loshalen enzo want dan moet je gaan ontluchten
maar hoe krijg je die trommel eraf?
ok, krik, wiel eraf en dan word het moeilijk:
-draai de handremkabel helemaal los [zit stelschroef achter de trommel]
-draai de naafbout los [dop32], tip pak een ratel met lange arm, of iig een stevige waar je op kan gaan staan om genoeg kracht te zetten.. ik moest beetje zachtjes springen erop [ja met 2 voeten]
-pak een zaklap+schroevendraaier en kijk door een wielgat terwijl je langzaam draait. Je zoekt naar een 'driehoekje' met tandjes. Dit is het zelfspan mechanisme van de remschoenen. als je hier met je schroevendraaier tegen drukt dan 'ontspant' het mechanisme en kan je de trommel er vrij eenvoudig vanaf halen
ik heb helaas geen foto's meer..

Eriks wrote:inderdaad, hij rijdt zich los.
Ik maak de boel binnenkort even open. Ben alleen druk. Financieel zit ik ook niet goed, dus ik hoop dat het niets is!
Misschien vraag ik wel even bij mijn garage waar ik APK heb gedaan. Zij hebben juist deze rem afgekeurd en gemaakt. Cylindertje was lek.
dan zou ik idd gewoon terug gaan!
hoe lang geleden was die APK??
maar zoiets hoort super lang mee te gaan, dus dan is er iets anders mis zou je zeggen
als je overigens gewoon doorrijdt kan je verwachten dat je nieuwe remschoenen moet omdat je die nu gewoon wegslijt

Ik denk dat ik het probleem al heb opgelost. En dan was het toch de handrem. Ik had de auto op de krik, bleek het wiel behoorlijk aan te lopen. Wat dingen geprobeerd, uiteindelijk de handrem wat op en neer gesjort en los is ie. Kabel zag er roestig uit, dus wat WD40 erin en klaar.
Testritje en de rem lijkt niet weer vast te komen zitten. Maar het blijft vreemd, want toen ie echt vast zat stond ie niet op de handrem. Ik ga vanavond nog een stukje rijden en kijken hoe het daarna is. Paar keer hard remmen, of juist zacht...
Hopen dat het wegblijft.
Testritje en de rem lijkt niet weer vast te komen zitten. Maar het blijft vreemd, want toen ie echt vast zat stond ie niet op de handrem. Ik ga vanavond nog een stukje rijden en kijken hoe het daarna is. Paar keer hard remmen, of juist zacht...
Hopen dat het wegblijft.