Winterbanden

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Winterbanden

Post by Eriks »

Wie is er van plan winterbanden onder zijn AX te gaan leggen? Bij de bbq sprak ik daar namelijk over met Rob-Gt. Hij legt ze er onder en heeft me daarmee aan het denken gezet. Als ik zo veel blijf rijden al ik nu doe is het het geld wel waard, ik denk dat het stukken veiliger is!

Hoe denkt de rest er over?

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Op marktplaats staan 2 sets, allebei met 3 gaats velgen.

http://www.marktplaats.nl/nieuw_zoek.ph ... rbanden+ax

De bovenste lijkt me niets, de onderste zijn oke, maar voor mij te ver weg, zwijndrecht!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

pff, best prijzig. Scheelt het heel veel dan, rijden met winterbanden?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Toen ik mijn lichtmetalen velgen heb gekocht heb ik direct mijn oude banden met velgen nog bewaard..

Daar zitten nu winterbanden om! De velgen spuit ik nog even mooi zwart ofzo...

Want eenmaal lichtmetaal gewend (qua uitstraling) zijn die zilverkleurige stalen velgjes geen gezicht... :twisted:

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Goed idee was dat. Dan kun je makkelijk van wielen ruilen.
Helaas heb ik geen reserve velgen liggen. Iemand?

Een nieuwe winterband kost zo'n 60 euro (145/155 - 70 -r13) zag ik net. Je kunt ze krijgen die vooral voor de nederlandse winter zijn: koud/nat en glad, of banden meer voor sneeuw. De eerste lijken mij het beste.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ja, op veel sneeuw kunnen we alleen maar hopen. Bij de kwikfit zijn de banden nu tot 40% korting. Ik heb ook, als waarschijnlijk velen, een hekel aan kwikfit, maar 40% korting is op 4 winterbanden dus al snel 100 euro.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik heb zelf ook een set winterbanden liggen die ik er later dit jaar onder ga gooien, ik heb een set banden bij een sloper gehaald, was ik voor 50 euro klaar voor 4 zeer nette continental M+S bandjes, eerst heb ik ze op de stalen velgen gehad, en daarna weer gewisseld met normale banden, maar nu ik een setje 13'' standaard lichtmetaal heb liggen de winterbanden opgeslagen op de stalen velg. Je kan wel duidelijk merken dat je ze dr onder hebt liggen, als er bv veel water op de weg ligt heb je dr minder last van, en met sneeuw is het ook goed te merken.

Ik zou het zeker doen, helemaal als je lichtmetalen velgen hebt, dan hou je die uit de pekel en de viezigheid, en blijven ze tenminste mooi, en een setje stalen velgen is zo te halen bij een sloper voor weinig.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

:shock:

Haal jij je banden bij de sloper?????

job hoekstra
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: MonJun28, 2004 7:32:08 PM

Post by job hoekstra »

Hee Brutus, ja waarom niet, dat kan toch best. Je kunt ze prima visueel beoordelen. Een auto met goede banden die technisch verder shit is ligt op de sloop, maar waarom dan de banden niet kopen?
Iets anders is een auto die een flinke tik heeft gehad. Vaak beschadigd karkas.

Veel slopen weten de historie van de wagen wel en vragen hier de prijs ook naar. Ik heb ooit eens een mercedes geexporteerd naar Marokko, die heb ik volgestopt met banden 175/70/14 van de sloop. Allemaal gratis omdat er 'iets' mee was. Wel prima verkocht daar.

Job
Mercedes w115 - Citroën AX: 2 handen op 1 buik

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Brutus wrote::shock:

Haal jij je banden bij de sloper?????


ja, waarom niet, als et niet goed is kan ik dr zo mee terug, 4 bandjes bij elkaar zoeken van hetzelfde type, en slijtage, en je bent klaar, mocht dr een lekke tussen zitten ga ik terug, en dan haal ik zo een andere. Mn zomerbandjes zijn daar ook vandaan gekomen, niks aan het handje. Mn zusje dr honda rijd van de winter ook weer op 4 winterbandjes van de sloop, waarom zou je die banden niet gebruiken, als dr nog een flinke bak profiel op zit, en geen duidelijke slijtageplekken, dan is dr niks aan de hand. Het is we de goedkoopste manier om je auto van banden te voorzien, ik ben 50 euro kwijt voor 4x 155/70/R13 bandjes, van michelin of een ander goed merk, daar heb je ze niet voor bij de bandenboer, en idd goed kijken hoe ze dr bij staan/liggen en dr is in mijn ogen geen enkel probleem. We hebben met die bandjes voor mn zusje dr auto wat pech gehad, 2 lekke dr bij, dus ff terug, en 2 andere opgehaald.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

auto moet alleen geen maanden stil staan dan zijn de banden ei of vierkant vormig
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Joost wrote:auto moet alleen geen maanden stil staan dan zijn de banden ei of vierkant vormig


de sloper waar ik ze vandaan haal heeft alle banden los op een hele grote stapel liggen, gesorteerd op banddiameter, ik hoef dus alleen maar de gaan graven in de stapel 13'' banden, en dan de goeie maat dr uit te vissen

Post Reply