Op mijn 1.4 met verdeler kap zit onderstaande schakelaar. Deze zit rechtsboven onder de motorkap met een stekker en 3 vacuüm aansluitingen.
Ik heb het tuutje wat er haaks opzit afgebroken. Hier heb ik een schroef ingedraaid en met een T-stuk het slangetje aangesloten op de andere vacuümslang.
Kan iemand mij vertellen waar deze schakelaar voor dient en hoe die werkt?
Deze schakelaar dient volgens Haynes om de NOx uitstoot te verminderen door het ontsteking tijdstip te vertragen bij bepaalde motortemperaturen.
Verder heb ik ook een vraag m.b.t dit onderdeel. Ik kan maar 2 i.p.v. 3 vacuüm slangen bij dit onderdeel vinden in de auto en het derde pijpje eindigt bij mij in de atmosfeer?! 1 slang loopt vanaf het inlaatspruitstuk, de andere loopt naar de vacuüm vervroeger membraam van het ontstekingshuis. Waar gaat de derde slang heen?
Deze schakelaar dient volgens Haynes om de NOx uitstoot te verminderen door het ontsteking tijdstip te vertragen bij bepaalde motortemperaturen.
Verder heb ik ook een vraag m.b.t dit onderdeel. Ik kan maar 2 i.p.v. 3 vacuüm slangen bij dit onderdeel vinden in de auto en het derde pijpje eindigt bij mij in de atmosfeer?! 1 slang loopt vanaf het inlaatspruitstuk, de andere loopt naar de vacuüm vervroeger membraam van het ontstekingshuis. Waar gaat de derde slang heen?
De 2 achterste gaan naar je vervroeger en de aansluiting achterop je inlaat. Het voorste slangetje gaat naar de voorkant van je inlaat, net naast de gasklepsensor.
zou je misschien een foto kunnen maken van waar het voorste slangetje naar het spruitstuk loopt? Ik kan daar naast de gasklepsensor geen pijpje vinden waarop het slangetje zou moeten zitten.