Plotseling sta je dan stil

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
thydun
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 1
Joined: FriSep03, 2004 2:49:29 PM

Plotseling sta je dan stil

Post by thydun »

Hallo,

ik heb nu al een aantal maanden het volgende probleem, wat regelmatig terugkeert met mijn Citroen AX 1.1.
Het volgende gebeurt. ik rijd ergens en opeens gaat de auto langzamer rijden, gas geven helpt niet. Op de een of andere manier zit er geen druk achter het pedaal. Daarna slaat de motor af en doet hij niets meer. Na een minuut of 5 kan ik hem weer starten en is er niets aan de hand. Inmiddels is de Bobine vervangen, zijn er extra massadraden aangelegd en een krukassensor vervangen. Helaas heeft dit allemaal weinig effect gehad. Het probleem blijft bestaan. Ik ben er nu wel achter dat het probleem ontstaat als de benzine tank leger wordt. Als er nog een kwart benzine inzit.
Wie heeft er nog suggesties wat het zou kunnen zijn. Wegenwacht, garage en de dealer komen er niet uit. En ik krijg er een punthoofd van...

Wie helpt mij uit de nood

:?:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als extra gasgeven niet helpt en je motor blijft wel netjes lopen (alleen dan al langzamer) dan is het waarschijnlijk de brandstoftoevoer. Probeer eens je filter te vervangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

of benzinepomp...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Ik weet niet of je een injectie hebt? Maar als hij na ongeveer 1 km uitvalt kan het een kapotte lambdasonde zijn, want na een aantal minuten gaat deze pas aan (vanaf 800 graden ofzow) Als deze kapot is, slaat de motor af bij nieuwere citroens ivm uitstoot. Geen idee of dit ook bij een ax het geval is. Maar je zou het als suggestie bij de garage kunnen aandragen.
succes met oplossen!

Ax16v
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedJul09, 2003 7:17:55 PM
Location: kropswolde

Post by Ax16v »

is de ontluchting van je benzinetank niet verstopt?
dat je tank vacuum trekt?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

axgt-er wrote:Ik weet niet of je een injectie hebt? Maar als hij na ongeveer 1 km uitvalt kan het een kapotte lambdasonde zijn, want na een aantal minuten gaat deze pas aan (vanaf 800 graden ofzow) Als deze kapot is, slaat de motor af bij nieuwere citroens ivm uitstoot. Geen idee of dit ook bij een AX het geval is. Maar je zou het als suggestie bij de garage kunnen aandragen.
succes met oplossen!


krijk je storings lampje en draait hij door in nood stand
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Annelies
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuJun03, 2004 12:37:42 PM
Location: Ens, Noordoostpolder

Post by Annelies »

Hey!! Dat lijkt erg verdacht veel op mijn probleem...vanmorgen dus weer, hij komt niet vooruit lijkt wel, met moeite tot de 80. en dan idd ineens zachter en zachter...en dan alleen nog met om en om koppeling en veeeeeel gas kom ik iets of wat vooruit....al stotterend...Bij mij inmiddels iets met vacuum-nog-wat-(vervroeging??)vervangen en nieuwe ontstekingsmodule (2e keer), de 3e keer zijn alle stekkers nagekeken, schoon gemaakt en weer ingevet...Toen deed ie het ongeveer 2 mnd en nu vind ie het weer genoeg...maandag gaan we weer naar de garage... :?
:wave
Mn eerste auto: een AX. Oude liefde roest niet!! Nee, roesten niet..maar rijden..ho maar :wink:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Yeeeez..... Gaat niet goed dus...

Succes ermee.. :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

lijkt mij toch iets van een gevalletje garantie, wel vanalles proberen, maar het probleem blijft bestaan, daarvoor ben je niet naar de garage gekomen lijkt me

Post Reply