K2a vs K1g

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

K2a vs K1g

Post by Netheo »

Is er een verschil tussen een K2a onderblok en een K1g onderblok? Vraag me niet waar de K1g uitkomt. Stak in een GT carb die ik ooit gekocht had, maar dat was duidelijk niet origineel :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: K2a vs K1g

Post by JPG-slalom-racing »

en de TU blokken? die zijn toch ook lichtmetaal?

(ik wil ook wel een vervanger voorbereiden): ik denk aan een aluminium blok met de sport kop, scherpe nokkenas, zware klepveren, en spaghetti...

K2A is blijkbaar erreg zeldzaam?

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: K2a vs K1g

Post by Netheo »

JPG-slalom-racing wrote:en de TU blokken? die zijn toch ook lichtmetaal?

(ik wil ook wel een vervanger voorbereiden): ik denk aan een aluminium blok met de sport kop, scherpe nokkenas, zware klepveren, en spaghetti...

K2A is blijkbaar erreg zeldzaam?
tu heb je zowel in gietijzer als alu. maar wie o wie lost het raadsel op. Wat is een K1g? 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: K2a vs K1g

Post by AlexanderB »

TU3 K1G volgens google: Peugeot 405 en 205 van '87 tot '92
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: K2a vs K1g

Post by JPG-slalom-racing »

Netheo wrote:
JPG-slalom-racing wrote:...
tu heb je zowel in gietijzer als alu. maar wie o wie lost het raadsel op. Wat is een K1g? 8)
Wie het raadsel zou oplossen dat had ik je al kunnen aangeven

Dank je: AlexanderB

:-)

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: K2a vs K1g

Post by JPG-slalom-racing »

Een overzichtje uitwisselbare motoren zou toch al moeten bestaan?

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: K2a vs K1g

Post by Netheo »

AlexanderB wrote:TU3 K1G volgens google: Peugeot 405 en 205 van '87 tot '92
is het dan een 1.4? met zelfde compressie als een GT carb? want daar komt het uit, of is het een motorswap geweest in der tijd om hem gewoon rijdent te krijgen zonder 85 pk


EDIT:
ff zelf iets gevonde op een frans forum:
le K1G c'est le 70cv simple corps le bas moteur est identique au K2A moteur de 205 xs ou ax GT 85 cv double corps la culasse en revanche est différente (mis a part un aac différent les soupapes sont les même et le conduits de même diametre <_< )

vrij vertaald: de K1g is een 70 pk sterk onderblok dat identiek is aan de K2a motor van de 205 xs of ax GT 85 pk dubbele carbu. De cilinderkop is anders, lostaand van het feit dat de kleppen en poorten dezelfde diameter hebben :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Post Reply