Toch een probleem wat ik is wil delen. Ik heb al zo'n lange tijd last van een irritant trillend stuur rond de 120km/h. Wil het nou opgelost hebben.
Het was al met mijn oude Zomerbanden en Winterbanden.
Sinds kort nieuwe 14" velgen met nieuwe 185/55/14 Vredesteijn Sportrac banden. Supercombinatie van goeie spullen. Rijd heerlijk.. behalve bij 120km/h !!!
Nu zitten er droogtescheurtjes in mijn draagarmrubbers. Auto is net APK gekeurd. Was geen afkeur. Alles was in orde. Specifiek gezegd naar de draagarmen te kijken.
Kan het zijn dat het trillen komt doordat die rubbers niet helemaal lekker zijn? Uit balanceren lijkt me erg onwaarschijnlijk. Alle 3 de sets die ik gehad heb trillen en zijn allemaal meerdere keren bij
meerdere garages gebalanceerd.
Sinds mijn nieuwe set velgen valt het me ook op dat mijn stuur niet helemaal terug draait naar de 0 stand als ik de bocht uitkom. Ik moet het laatste stukje zelf sturen anders blijf ik in de bocht hangen.

Dat is irritant. Is aan te wennen maar wil het opgelost hebben.
Ben van plan op de site van misterauto nieuwe TRW draagarmen te bestellen en van Delphi nieuwe stuurkogels en dan liefst alle 4 de stuurkogels. Maar ik kan niet vinden welke ik met zekerheid voor de binnenkant moet hebben.
Iemand hier bekend mee? Zal er misschien niets mee te maken hebben maar het zit er al 20 jaar en ook in dat rubber zie ik scheurtjes.
Als ik stilsta op een parkeervak en ik de auto een heel klein beetje stuur zie ik de wielen direct bewegen. Stuurhuis lijkt me in orde...
Uiteraard uitlijnen nadat ik alles vervangen heb... Maar komt deze klacht bekend voor? En welke binnenste stuurkogels moet ik hebben?