1. Eerst alle wielen eraf gehaald en leidingen gecontroleerd op olie, alles was droog, HoofdRemCilinder(HRC) gecontroleerd, alles droog en nergens tekenen van een lek.
2. Daarna achterkant omhoog gezet en beide kanten ontlucht mbv een ontluchtingingssetje. Er kwam wel wat lucht uit maar niet opvallend veel.
3. Vaccuumslang aan de HRC getest, deze trok netjes vaccuum zodra ik mijn vinger erop legde.
4. Proefrit gemaakt, geen verschil gemerkt t.o.v. voor het remmenontluchten. Wanneer ik remde naar stilstand trok de auto lichtjes naar links
5. Remmen nogmaals getest, zowel linksachter als rechtsvoor kon ik 1 tel nadat het rempedaal ingedrukt was het wiel weer ronddraaien. Dus het moment van intrappen dan remt hij, 1 tel later (terwijl pedaal nog aan de grond is) kan ik de boel weer ronddraaien.
6. Conclusie? ligt er een gescheiden kruislings systeem in? HRC aan vervanging toe?
7. vervolgens HRC gedemonteerd:
Nippels kwamen allen goed los, geen rare oliesporen o.i.d. gevonden.
Weet iemand hoe ik het binnenste van de HRC eruit krijg? Ik zie wel een soort van kogeltje/druknippel zitten maar verder krijg ik er geen beweging in.
Dit dus:

Nou heb ik op internet gekeken:
Nieuwe HRC € 90,-
Revisiesetje HRC € 60-80,-
2e hands HRC??
Het beste lijkt mij om alle remvloeistof uit alle leidingen te halen en het complete systeem te voorzien van verse remolie. Heeft iemand nog tips of verdere acties die ik moet ondernemen om het geheel weer werkend te krijgen.