electrodeafstand bougies?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

electrodeafstand bougies?

Post by mauricewoud »

wat is eigenlijk de beste electrodeafstand voor een citroen ax met standaard bougies?

groeten maurice

carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
Location: eindhoven
Contact:

Post by carel »

Volgens Kluwer voor alle typen injectiemotoren: 0.8-0.9 mm
carburateurmotoren: 0.6-0.7 mm.

:)
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Voor de ax injectie staat een electrode van 0.8mm. En 0.7 voor een zogenaamde onstorende bougie. Ik heb een aantal weken 0.9 mm meegekregen door brezan en probeer nu te kijken of er verschil in zit. Eigenlijk zouden deze 'bosch yttrium super plus' bougies zorgen voor wat meer foute ontstekingen, dus een niet goede of geen verbranding in de cilinder.
Met nieuwe bougies kun je het verschil niet goed vergelijken, omdat er met oudere bougies met al wat kleine deeltjes erop bougies beter blijken te werken.

Trouwens is de warmtegraad van bougies belangrijker, dit kan je motor helemaal in de soep laten lopen.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ooh ik heb een injectiemodel en daar heb ik ze toen op 0.6 gezet omdat ik dacht dat dat de juiste afstand was. Als het dan 0.8 of 0.9 moet zijn, maakt het dan veel uit als ik ze terug zet naar 0.8? Merk ik nog iets qua verbruik ofzow?

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Anders moet je kijken bij een site als www.heuts.nl (via je kenteken) of www.auto-onderdelen.com (via type) kun je erachter komen wat normaal is voor je auto. Het verbruik zal alleen heel iets schelen als je met bougies met 0,8 mm electrodeafstand geen mislukte ontstekingen krijgt.

Post Reply