Als je die kleine kogeltjes los wilt hebben kan je dat met een steeksleutel (12 of 13?) doen.. Heb alleen niet he idee dat het stroeve echt daarin zit..
Wat bij mij veruit het meest hielp trouwens is die vertikale pin die tegen het schutbord zit, met een platte schroevendraaier die beugel heeel iets uitbuigen zodat dat mechanisme iets vrijer kan draaien, en daar een beetje smeermiddel op spuiten..
Mijn idee kan het enkel de bakolie zijn die het stroef schakelen veroorzaakt... mechanisme zou me zeer sterk lijken (tenzij ie gebruikt werd net als een Toyota pickup in TopGear?)
Bij een AX wil het fisieke schakelmechanisme zelf ook wel eens stroef worden.. Dan zijn of de kogeltjes van de schakelstangetjes niet helemaal lekker meer, of een van de andere gewrichten klemt.. Het hangt tenslotte allemaal onder de auto in de elementen, al 17 tot 26 jaar..
AlexanderB wrote:Bij een AX wil het fisieke schakelmechanisme zelf ook wel eens stroef worden.. Dan zijn of de kogeltjes van de schakelstangetjes niet helemaal lekker meer, of een van de andere gewrichten klemt.. Het hangt tenslotte allemaal onder de auto in de elementen, al 17 tot 26 jaar..
en 15 jaar op het zoute en zanderige Ameland
Wat me ook opvalt is dat hij behoorlijk lage toeren nodig heeft om moeiteloos terug te schakelen .... met een iets boven normale toerental moet je hem er echt in rammen en heb ik het gevoel dat ik in een Bedford aan het schakelen ben.
Binnenkort op de Citromobile een flesje TSL (Tri Star Lube) scoren en hier een scheutje aan je nieuwe bakolie toevoegen.
Verbetert de smerende werking van je bakolie.
Ook wel handig met die astronomische afstanden die jij aflegt
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage