Maat O-ring van de injector

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Maat O-ring van de injector

Post by NickySchelfaut »

Na het reinigen van mijn injectiehuis (wat overigens echt heeeeel veel heeft verbeterd) starte de ax niet meer.
Volgens de anwb man kwam dit door een versleten o-ring waardoor de injector bleef verzuipen.


Echter op servicebox staat geen losse o-ring, dus is er misschien iemand die voor mij op kan zoeken welke maat de o ring heeft die onderaan de injector zit?
(en evt ook de bovenste dan)
Image

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Re: Maat O-ring van de injector

Post by lekkersimpel »

Van wat voor motor is die injector ?
Wat ik me nog herinner van mijn 1.4 single point zag die injector er anders uit, ik heb net bij de peugeot service box gekeken (http://public.servicebox.peugeot.com) hier staan de ringen wel vermeld.
Je moet je registreren om wat te kunnen zien, dit is gratis en er is erg veel info te vinden (zelfs prijzen)

Ik kan je wel vertellen dat gewone o-ringen niet gaan werken, deze leggen er met een paar km weer uit volgens peugeot, ik zou dat namelijk doen bij mijn xsi omdat die o-ringen van hun relatief heel duur zijn.
Voor een single point 1.4 (TU3MC) kosten een setje o-ringen voor de injector 8,70 euro inc. btw :wink:
Techniek is simpel zolang je het snapt !

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Maat O-ring van de injector

Post by Terminal »

Waarom zouden normale o ringen niet werken? Zolang je benzine bestendige pakt gaat dat gewoon werken :)

Gaat zo te zien om de injector van een monopoint trouwens...
AX 11TRE 1988

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Maat O-ring van de injector

Post by Holländer »

't is exact dezelfde als ik in mijn auto heb, en das inderdaad een monopointinjectie 1.1

maar eigenlijk is het beter om de maat van de injector (waar de ringen inkomen) op te meten ipv de ring zelf...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Maat O-ring van de injector

Post by AlexanderB »

"Normale" van de bouwmarkt zijn echter niet altijd benzinebestendig.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Re: Maat O-ring van de injector

Post by lekkersimpel »

Als ze 'normaal' zouden zijn had de peugeot er niet zo veel geld voor gevraagd lijkt mij, de prijzen van de dealer zijn aardig schappelijk, op die ringetjes van de injectoren en het vacuüm slangetje wat naar mijn ecu toe loopt na dan, ook die is voor wat je krijgt veeeeeel te duur, duurder dan de duurste koelwater slang !
(voor wie er zich niets bij voor kan stellen : 20 cm brommer brandstof slangetje voor 32 euro !)

Maar je kan gelijk hebben hoor dat het met single point wel kan, voor de multi point schijnt het niet te kunnen met gewone o-ringen.
Techniek is simpel zolang je het snapt !

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Maat O-ring van de injector

Post by Terminal »

Bij een multipoint kan ik me nog voorstellen dat die wat meer bestand is tegen warmte omdat die rechtstreeks in de kop zitten. Maar bij een monopoint zit die los in een injectiehuis bij het inlaatspruitstuk. En inderdaad, vacuumslang kun je gewoon van de rol bestellen bij iedere automaterialentoko, dealers zijn soms heel erg raar met onderdeel prijzen... soms zijn ze een stuk goedkoper dan de universeel handel, en soms ook gigantisch veel duurder.
AX 11TRE 1988

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: Maat O-ring van de injector

Post by Bas_S »

Iedere motorrevisie boer heeft die ringetjes liggen.
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply