Afstelling dubbele carberateurs? Wie helpt?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Afstelling dubbele carberateurs? Wie helpt?

Post by arnie »

Ok, ik ga me vraag hier stellen.

Zoals sommige misschien weten ben ik samen met mijn pa al een tijdje aan het stoeien met de carberateurs van mijn AX Sport. Iedere keer als we hem goed afstellen op het gehoor loopt hij de volgende dag weer k*t.

Pas geleden mijn bougie's en bougiekabels vervangen. De oude bougie's die eruit kwamen waren mooi koffiedik-bruin. Dus het mengsel is goed, maar op de 1 of andere manier houdt hij niet op met stotteren en slecht stationair draaien. Wie heeft hier meer verstand van?

Als ik op 1 constante snelheid rijdt lijkt het net of er constant een cilinder wegvalt en er weer bijkomt. Zou dit aan mijn ontsteking kunnen liggen? Voor zover i kweet is die splinternieuw! Misschien niet afgesteld?
Freude am Fahren.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Ik zou de ontsteking laten afstellen, de sproeierbezetting laten checken, kleppenspeling laten afregelen en carbs stellen, kijk voor de grap ook het luchtfilterhuis na en luchtinlaat.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ok, bedankt voor je reactie! Zoiets stond al op de planning, maar wilde nog even checken of er hier andere ideen waren. Blijkbaar niet... :?
Freude am Fahren.

Post Reply