gordels eruit halen?!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Locked
AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

gordels eruit halen?!

Post by AX_Powah »

Heej mensen!

Me nieuwe sideskirts zitten er inmiddels op en ik heb elke skirt aan de achterkant bij het achterwiel vast gezet met 3 flinke bouten.
Ik kon deze ideaal aandraaien vanuit binnen in de auto. Als je op de achterbank gaat zitten en je verwijderd het opbergvak uit de achterkant kom je in de ruimte voor de wielkast waar ook bij de GT de vierkante skirt zit...

Maar...
Ik kon er net niet goed bij dus ikke met sleutel 17 de gordelmotor losgehaald van de bevestigingsplaat.
Later de skirts erop...ging allemaal goed maar toen ik de gordelmotor wilde terugzetten was de gordel opgerold en te dus te kort om bij de bevestigingsplaat te komen.

Ik kan de gordel wel inrollen maar bij uitrollen blokeerd het motortje :evil: ook bij flink trekken niet. ook niet ff rustig en dan wat harder of eerst ff inrollen en dan rustig uitrollen t maakt nix uit! de gordel lengte wordt korter en korter en rijdt nu zonder gordels vandaag!

Weet iemand hier iets op want wil geen boete dus hoe krijg ik de motor terug op zijn plaats?! TIS BIJ BEIDE MOTORS T ZELFDE PROBLEEM!

ax powah
ps nooit problemen met de motors gehad en de gordels rolde altijd lekker op en af (m.u.v de tijd dat ik gordelbandjes had)
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Bij montage van de gordelrol zal je zien dat deze wel uit te rollen is...... hij blokkeerd met een kogeltje bij een bepaalde hoek het uitrollen.

Dus als je rol gemonteerd is rolt hij gewoon uit !.......probeer maar !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

maar ik kan er nu niet meer bij...dus wat je eigenlijk zegt is dat ik onder bij de deur de bout ook los haal, dan de motor vast zet en dan zou die moeten uitrollen?

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Jep,.......... zo gebeurd........ doppie 15...askmenietvergis....

Je kan ook de rol in de juiste hoek proberen vast te houden,.......maar dat kan je een uurtje meer kosten......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ja het klopt van die hoek. Mijn achtergordel was stuk en toen heb ik op de sloop zitten zoeken naar een nieuwe. Elke die ik los maakte deed het niet meer haha. totdat ik er achter kwam dat het bij monteren weer goed kwam.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ik zou niet zomaar gordels op de sloop gaan halen, die autos hebben bijna allemaal een flinke klap gemaakt waardoor de kleine rek uit de gordel is en deze zijn daardoor niet meer veilig!! Ook autos die al een hele tijd op de sloop staan hebben vaak gordels die niet meer te vertrouwen zijn...

1:
IK denk dat ik mijn 3punt er gelijk maar in maak :lol: hopelijk heb ik hier morgen tijd voor....

2:
De gordelrol kon ik niet terug op zijn plaats krijgen want het stuk gordel is zo kort dat t te kort is om m op zijn plaats te krijgen, de afstand tussen het driehoekje op je deurstijl en de gordelrol is gewoon te kort en als ik die driehoek losschroef weet ik nog niet precies onder welke hoek ik moet trekken...in beide gevallen zal het wel lang kloten zijn vanavond...

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

De gordelrol moet precies vertikaal staan om te functioneren. Houdt hem eventueel tegen een muur oid. Als hij te ver opgerold is, dan kan hij ook kapot zijn.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

:lol: deze topic kan dicht, ik heb me driepuntsgordels erin gezet :lol:

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Locked