Op vakantie

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Op vakantie

Post by citrofreak »

Ik ga volgende week op vakantie naar Zeeland (Scherpenisse). Nou ben ik van plan om mijn AXje even te poetsen enzo. Zoute lucht daar in Zeland dus een beetje extra bescherming kan geen kwaad dacht ik zo. Zijn er nog meer dingen waar ik even op moet letten? Oliepeil, distibutieriem enz.? Dan verzorg ik mijn auto nog even met een klein onderhoudsbeurtje. Oja ben je benieuwd naar mijn auto, kom dan in de week van 24 tot 31 juli naar camping de Zeester in scherpenisse.
ImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Op vakantie

Post by q01z »

citrofreak wrote:Ik ga volgende week op vakantie naar Zeeland (Scherpenisse). Nou ben ik van plan om mijn AXje even te poetsen enzo. Zoute lucht daar in Zeland dus een beetje extra bescherming kan geen kwaad dacht ik zo. Zijn er nog meer dingen waar ik even op moet letten? Oliepeil, distibutieriem enz.? Dan verzorg ik mijn auto nog even met een klein onderhoudsbeurtje. Oja ben je benieuwd naar mijn auto, kom dan in de week van 24 tot 31 juli naar camping de Zeester in scherpenisse.


zoute lucht hier? jeetje.. nooit gemerkt..
maaruhm oliepeil/koelvloeistof moet je eigenlijk altijd beetje bijhouden bij een AX :) [bij alle auto's :roll:]
distr.riem zou ik pas doen als het nodig is, [eigenlijk iets daarvoor..] is veel werk namelijk. Accu doormeten kan geen kwaad, maar we hebben hier in zeeland ook garages hoor! :D zelfs van Citroen..

offtopic: als jij benieuwd ben waar ik werk.. kom dan eten in Grand Cafe Westenwind in Scharendijke! niet echt in de buurt maar ach..
prettige vakantie alvast! ik hoop dat je mooi weer mee neemt
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ik ga naar italy, dus enige voorbereiding is nooit weg!!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 66
Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
Location: Buiten Nederland
Contact:

Post by mvdm »

Als er nog iemand richting spaanse zon komt (midden spanje) dan hoor ik dat uiteraard graag :D

C.U. :cya:
AX GTi: 220km/h eat my dust!

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

Mensen, ik rij vannacht weg naar Hongarije. Helaas niet in een ax, maar wel in een audi A4. Ik rij 14 augustus weer terug naar ons nederland.

Zo'n 1200 km rijden tot aan de bestemming :twisted:


Ik zal mijn ax en jullie allemaal heel erg gaan missen!!!

------------------------------
Grtz, Rik

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

ik ga 6 augustus met me ax naar de belgische ardennen... heb nog steeds me mooie sliks eronder.. dus hopen op stralend weer... en veel grip :P

na de vakantie maar is ff nieuwe bandjes kopen...
dan begint immers ook weer de herfst... bleh...

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik ga niet met de auto op vakantie. Ik ga met de motor naar de Alpen :twisted:

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

Ben ondertussen weer terug, en het was een hele gave vakantie. De auto heeft het super volgehouden. Ik merkte wel dat als ie vol was bepakt hij zwaarder stuurt en remt, maar das niet meer dan logisch geloof ik. Dus alles is weer voor mekaar en ik ben weer in Drenthe. :lol: :lol:
ImageImage

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

Geplaatst: Di Jul 20 Onderwerp:
Als er nog iemand richting spaanse zon komt (midden spanje) dan hoor ik dat uiteraard graag


ik was 4 juli in san sebastian, 10 juli zaragosa, 14 juli in cadiz/huelva, en nu weer thuis. (barcelona-alkmaar in 1 dag YEAH ax rulez)
alles met de ax, lekker goedkoop die euro95 in spanje 0,83ct/liter !
;-)
olieverbruik 0,28 liter
4200km

ik kom vaker in zaragoza, woon je daar in de buurt ? kom ik eens langs,
zaragoza-barcelona binnen 2 uur gedaan, 2 auto`s tegengekomen,
heerlijke raceweg, verse warme zoab...

waanzinnig slecht verbruik 1 op 6 gedaan (260km lampje aan...)
maar wat wil je ook, 160+ 1,5 uur lang.. bij 38 graden...

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 66
Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
Location: Buiten Nederland
Contact:

Post by mvdm »

Eric wrote:ik was 4 juli in san sebastian, 10 juli zaragosa, 14 juli in cadiz/huelva, en nu weer thuis. (barcelona-alkmaar in 1 dag YEAH AX rulez)
alles met de AX, lekker goedkoop die euro95 in spanje 0,83ct/liter !
;-)
olieverbruik 0,28 liter
4200km

ik kom vaker in zaragoza, woon je daar in de buurt ? kom ik eens langs,
zaragoza-barcelona binnen 2 uur gedaan, 2 auto`s tegengekomen,
heerlijke raceweg, verse warme zoab...


Leuk om te horen :) Ik ben behoorlijk bekend met die 'race'weg. Juist bij Barcelona heb ik mijn AX dus op de 210 gehad (en er zat nog meer in). Daar had die spaanse alfa piloot even geen antwoord op :D
Barcelona heb ik ruim een jaar gewoond en gewerkt en ken ik op mijn broekzak. Maar helaas zit ik daar zo'n 650 km vandaan. Ben overigens nog begin juli in Taragona een weekje aan het strand geweeest. Maar dat was niet met de AX want die staat nu op stal. Voor de lange afstanden heb ik nu een Pug 405 SRi. En die is ondanks de 125 pk heel wat zuiniger, 650 km met 140/150 km/u op een tank van 50 liter en dat met 5 personen + bagage en airco de helft van de weg.

Overigens staat mijn record, Rotterdam-Barcelona op 13 uur en 53 min. zelf gereden dus zonder 2e bestuurder met max. snelheid < 150 km/h.

Ik neem aan dat je via Madrid naar Huelva/Cadiz gereden bent? Vanuit Zaragoza het meest logisch.
AX GTi: 220km/h eat my dust!

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

Ik neem aan dat je via Madrid naar Huelva/Cadiz gereden bent? Vanuit Zaragoza het meest logisch


erger nog, zaragoza porto-lisabon-faro-huelva

;-)

vriendin van vriendin woont in zaragoza, oma woont in lissabon ...

ja, superweg die zaragoza barcelona zeg ...
maar lissabon faro ook, net 6 maanden open,
prachtige wegen in vergelijking tot die rukwegen hier in .nl

cool ook dat de smeris daar ook met een laguna 160 rijdt ...
daar kan je in .nl alleen maar van dromen ... 3km te hard enzo .. *zucht*

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 66
Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
Location: Buiten Nederland
Contact:

Post by mvdm »

Ik weet wat je bedoeld, ik ben ook wel eens de baskische politie met 140 voorbij gegaan. Die lui hebben geen last van kleinzielige nederlandse controleerderigheid.
De andere kant van de medaille is wel dat er op de beruchte N-wegen (nationale wegen) jaarlijks heel veel doden vallen. Voornamelijk in ongelukken met vrachtwagens (houden te weinig afstand) en personenauto's (te hard, te roekeloos inhalen).
Maar ja hier hangen dan ook geen camera's om de 10 km boven je hoofd om te zien of je wel niet 3 km. te hard gaat, en zo kan ik nog een hele waslijst van verschillen aandragen. :lol:
AX GTi: 220km/h eat my dust!

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

ben trug met ons ax je.. in totaal iets meer dan 1200 km gereden.. tanken in lux... 0.94ct/l ook goedkoop... bijna 1 op 18 gereden... :P

ax ownage

Baz
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: FriApr09, 2004 12:15:14 PM

Post by Baz »

Ben net terug uit Barcelona - madrid, twee weken lekkere zon!
Uiteraard met ax, aantal km weet ik niet want de teller begaf het halverwege op de terugweg maar toen had ik er al 4200 opzitten (in Bordeaux).
O ja, ook nog mijn aandrijfassen, ashoezen, en ventilator stukgereden, maar ja wat wil je op die perfecte franse rallywegen? Heb er alles bij elkaar een stuk langer over gedaan maar dat komt omdat ik de verleiding van franse kronkelwegen met 140 km/h niet kon weerstaan! Dat krijg je als je bij een rallyteam zit :wink:

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Kep nu 3 weken vrij,..... ik ben volgende week denk ik een weekje in Brabant (Hapert)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 66
Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
Location: Buiten Nederland
Contact:

Post by mvdm »

Ik ga dr nu ook ff tussenuit. 2 weekjes naar mijn dorp op 90 km. hiervandaan maar dus toch nog steeds in spanje :)
Geen ax in de buurt want die staat nu op stal, gelukkig maar want dan kom ik ook niet in de verleiding om weer wat te veranderen of weer aan het poetsen te slaan (spiegelend zwart blijft het mooiste).

Groeten.
AX GTi: 220km/h eat my dust!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zwart is idd een leuke kleur, jammer dat et alleen zo gruwelijk heet wordt, en het een ramp is om het ook daadwerkelijk zwart te houden.

De mijne krijgt ooit nog eens een echte polijstbeurt, dan zal ie tenminste weer lekker glimmen :D

Mijn vakantie zit dr alweer een weekje op, 3 weekjes in het zonnige spanje geweest

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ben een weekje met vriendin en AX naar Bretagne en Normandie geweest. Heerlijk gereden over de route nationale. Na alle verhalen vielen de fransen mij hartstikke mee; op een doorgaande weg moet het gaspedaal op de bodem maar verder geven ze uiterst galant ruimte, voorrang en richting aan. Vooral als je terug in nederland weer moet vechten voor een plekje...
En heel veel AX'jes gezien :D

Alleen jammer dat op de eerste maandag erop mijn achterdemper eraf viel :cry:

groet,
Rogier

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

Daag beste mede ax-liefhebers.

Ik ben zaterdag 14 augustus terug van weggeweest. Een audi a4 rijdt wel ok, maar ik heb mijn ax toch echt gemist.

Tijdens mijn vakantie in Hongarije heb ik niet veel cit's mogen aanschouwen. Ik heb in totaal 2 ax'ies gezien, enkele c3's, en dat was het dan.
Grtz, Rik

Ax16v
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedJul09, 2003 7:17:55 PM
Location: kropswolde

Post by Ax16v »

Ben ook net terug van vakantie in portugal vlakbij faro(estoi)
in totaal 6200 km gereden en de terugreis 2820km in 22.5uur
gemiddeld verbruik 1op13\14 bij 160km\uur
geen pech gehad en ook geen olie verbruik
heb alleen vlak onder Parijs een wieldop op de bumper gekregen
mistlamp stuk bumper bekrast :cry:
verder een toffe vakantie gehad :)
mzzl

Post Reply