Koplampen AX '89 (type 1)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Ganz
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonJul12, 2004 2:51:13 PM
Location: Goutum

Koplampen AX '89 (type 1)

Post by Ganz »

Mijn AX heeft al bij aankoop, water in de rechter koplamp staan..... Als student zijnde zoek ik nu (bijna APK) een goedkope oplossing, vandaar een aantal vraagjes:

Is er een vaakvoorkomende oorzaak van water in koplampen bij AX'jes?

Zijn er veel AX koplampen op de sloop?

Hoe duur zijn deze doorgaans?

Misschien het resultaat van surfen op internet in alcoholische staat, maar meende uit een artikel op de maken dat BX koplampen ook op een AX passen.... vandaar:

Passen BX koplampen op de AX?

Alvast heel erg bedankt!!

Ganz

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

BX LAMPEN
volgens mij zijn bx lampen groter als die van de ax en zitten de bevestigingspunten ook verder uit elkaar maar zeker weten doe ik t nie!

VOCHT
Als de achterkant bij het lampje niet goed afsluit krijgt vocht de kans aan de binnenkant tegen het glas te komen en daar zie je dan t vocht!

OPLOSSING
een goede oplossing is door m goed leeg te gooien, de fohn erop om m droog te blazen en aan de achterkant over het pitje en bedrading een rubberen hoes schuiven. Bijvoorbeeld van een fiat uno (die heb ik ) die passen meteen (citroens passen ook, t enige waar je op moet letten is de diameter van het rubber).

Rubbers :lol:
De rubbers neem je natuurlijk voor allebei de lampen en kosten 1 euro per stuk op de sloop (nieuw 16 euri perstuk meen ik).

Lamp
Ik zou als ik jou was een standaard ax lamp nemen om erin te zetten, deze kosten tussen de 10 en 15 euri. die zijn er genoeg op de sloop bij ons in veghel zoiezo nog 20 ofzo.

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Inderdaad zat lampen te vinden op de sloop. En al zou een bx lamp passen (of je maakt em passend) dan moet je natuurlijk ook de motorkap aanpassen want een bx lamp is veel vierkanter.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Ganz
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonJul12, 2004 2:51:13 PM
Location: Goutum

Post by Ganz »

Heel erg bedankt voor de snelle reacties! Ik ga inderdaad maar voor de AX koplampen! :D .... maar zal eerst de ouwe eens uitfohnen en kijken waar die lekt! goeie tip! DANK!

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Kakelbont wrote:Inderdaad zat lampen te vinden op de sloop. En al zou een bx lamp passen (of je maakt em passend) dan moet je natuurlijk ook de motorkap aanpassen want een bx lamp is veel vierkanter.


Dan heb je wel weer een hele aparte AX...
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply