vraagje over universele uitlaatdemper

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

vraagje over universele uitlaatdemper

Post by Axdriver »

heeft hier iemand van jullie een universele sportdemper onder zijn ax zitten? Hoe hebben jullie die dan aangepast en las je die dan vast aan de originele buis of maak je hem vast met een koppelstuk net zoals de originele uitlaat?

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

niemand hier die een universele uitlaat heeft?

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

Niet zo ongeduldig mijn vriend :D

Ik heb volgens mij geen universele demper, die van mij komt namelijk onder een kadet vandaan.

De originele demper zit vast met een klem, als je deze loshaalt ze je dat de buis voor de demper iets breder uitloopt. Hierin valt het beginstuk van de demper.

Ik heb de originele demper eraf gehaald, vervolgens het verbrede deel om het beginstuk van de nieuwe demper getikt (eerst verhit) en vervolgens heb ik dit aan elkaar gelast. De ophangunten heb ik ook zelf gemaakt, zodat de demper mooi aan de bestaande rubbers kan worden gehangen.

-------------------------------
Grtz, Rik
Last edited by Rik on SunJul11, 2004 11:37:19 AM, edited 1 time in total.

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

alle merci rik, dit is dus wat ik bedoel hoe een demper aanpassen die niet voor een ax bedoeld is.

John
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: ThuOct16, 2003 5:53:57 PM
Location: rotterdam

Post by John »

ik heb ook zelf me einddemper er onder gelast! je moet wel een aantal aanpassingen maken maar ben 4 uur bezig geweest en het zit er goed en strak onder!!
TE GEK!!!! DIE AX

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Met dempers is het altijd een kwestie van passen meten lassen en slijpen. Tenzij je een echte ax sportdemper hebt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

je kunt idd twee dingen doen, een remus of dergelijk bestellen voor onder de ax, die past gewoon (remus zit op ?269,-)
Of een universele demper, dan moet je dus de flens van je originele demper afslijpen en die vastlassen op de universele einddemper, waardoor jem vast kunt flensen, vervolgens zul je de bestaande evistinging van de demper moeten aanpassen of de bevestiging van je oiginele demper moeten vastlassen op de universele demper.

het ligt er dus aan of je geld wil uitgeven voor een originele sportuitlaat (remus bijv.), of als je technisch ben en toegang hebt tot een flex en een lasapparaat het zelf doet :lol:

ik heb dus de remus gekocht omdat ik lui ben en geen lasapparaat heb..
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Post Reply