Lampje warmtemeter knippert

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
snufje
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: SunMar28, 2004 2:06:26 PM
Location: Assen

Lampje warmtemeter knippert

Post by snufje »

Ik heb een citreon ax van 1995 (first impression). Mijn lampje van de warmtemeter brandde nooit maar nu ineens begint hij soms te knipperen en dan brand hij even en dan gaat hij weer uit. Weet iemand wat dat kan zijn?
..

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

misschien dat ie op het randje van oververhitting zit, en dat ie daarom knippert, of dr moet ergens iets fout zitten in dat electrische circuit. Doet ie het in bepaalde situaties, bv bij filerijden, of als je in de bebouwde kom rijdt?, etc etc

snufje
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: SunMar28, 2004 2:06:26 PM
Location: Assen

Post by snufje »

Ja hij doet het alleen in bepaalde situaties.. Ik heb het een keer gehad op de snelweg en toen was het maar even een een keer in de bebouwde kom. Toen had ik net een heel stuk snelweg gehad dus dan zou je zeggen dan had hij op de snelweg al aan de kook moeten zijn toch?
..

Eric Vertogen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
Location: Best
Contact:

Post by Eric Vertogen »

snufje wrote:Ja hij doet het alleen in bepaalde situaties.. Ik heb het een keer gehad op de snelweg en toen was het maar even een een keer in de bebouwde kom. Toen had ik net een heel stuk snelweg gehad dus dan zou je zeggen dan had hij op de snelweg al aan de kook moeten zijn toch?


Zolang je rijdt, krijgt de radiator koeling van de rijwind. Op het moment dat je langzaam rijdt of stilstaat valt die koeling weg en dient de fan op tijd aan te springen. Blijkbaar gebeurt dit niet of niet op tijd en daardoor gaat de voorwaarschuwing van overhitte motor branden.
Thermocontact is hier de mogelijke veroorzaker van want deze hoort de fan op tijd aan te sturen.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Of je thermostaat gaat niet meer open. Heb ik ook gehad!

zoek even met de zoekfunctie van het forum naar "thermostaat", er staat al genoeg over hoe je kunt testen of de thermostaat stuk is, of misschien de sensor.

succes

Eric Vertogen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
Location: Best
Contact:

Post by Eric Vertogen »

Eriks wrote:Of je thermostaat gaat niet meer open. Heb ik ook gehad!

zoek even met de zoekfunctie van het forum naar "thermostaat", er staat al genoeg over hoe je kunt testen of de thermostaat stuk is, of misschien de sensor.

succes


Krijgen we die discussie weer? Als de thermostaat dicht zou blijven staan, dan loopt de motor ook heet op de snelweg want dan komt er geen koelvloeistof circulatie richting radiateur op gang, en dus ook geen koeling, dus warmlopen tijdens rijden op de snelweg.

Post Reply