Benzinepomp GTI

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Benzinepomp GTI

Post by kick-it »

Een paar dagen geleden wilde mijn GTI niet starten.
De motor draaide rond, maar sloeg niet aan.

Eerst geluisterd of de brandstofpomprelais klikte wanneer er gestart werd. Dat deed hij.
Er kwam geen geluid van de brandstofpomp, stekker los gemaakt en door gemeten, daar kwam netje 12v uit. Weer erop gedaan, maar nog niks.
Toen vanuit de sigarettenaansteker een draadje getrokken en de pomp zo laten draaien en dat deed hij wel. Zowel linksom als rechtsom.
Stekker er weer op en toen startte de GTI weer. Ben toen gaan rijden en in de afstand van 30km viel de GTI 3x bijna uit / hield in en ging daarna weer netjes verder.
Dit gebeurde bij de snelheid van zowel 70km/u, 100km/u en 130km/u. Geeft mij niet echt een zeker gevoel om zo door te blijven rijden, heb geen zin om ergens stil te komen staan.

Ik vraag mij nu af wat er stuk zou kunnen zijn, brandstofpomprelais, de benzinepomp, stroomdraad naar de benzinepomp?
Iemand ideeën?
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Benzinepomp GTI

Post by raoel »

Zet er 12 volt op. Rammel aan alle stekkers en contacten van relais tot pomp. Allemaal ok?

Relais is denk ik een standaard 12V relais? Dan kun je die voor een paar euro vervangen.

Als niks over blijft: pomp?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Benzinepomp GTI

Post by AlexanderB »

bij een GTI zit er ook zo'n bruine dubbelrelais onder de ecu, die zou je eerst kunnen proberen als je dr een hebt liggen. verder draad en stekkers ff aan rammelen, ook de aarde, die zit achter het linker achterlicht.. verder zit er een stekker achter het zekeringkastje (1 ader, rode platte stekker)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply