'zenuwachtige' motor AX 1.1i Volcane

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
cruel
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: ThuJan24, 2008 10:48:50 PM
Location: Nijland
Contact:

'zenuwachtige' motor AX 1.1i Volcane

Post by cruel »

Goedemorgen Medeforummers,

Sinds enkele weken heb ik een aantal problemen met mijn AX 1.1i Volcane (1995). Ik heb het idee dat het allemaal aan 1 iets ligt. Als ik de motor start gaat deze net onder de 2000 toeren lopen en blijft daar soms stabiel op staan maar begint soms ook enorm te schommelen, het lijkt dan net of geeft de motor steeds een beetje gas (stationair). Sinds ik dit probleem heb accelereert de auto ook niet snel meer, normaal liep de motor 1000 toeren stationair. de motor is ontzettend 'zenuwachtig' als ik bijvoorbeeld 120 rijd en gas heef dan begint het lichtjes te haperen. Als de motor koud is heb ik het idee dat het beter is dan normaal. Als ik bergopwaards rij dan is het heel erg. Wat kan dit zijn?

Groetjes

EDIT: volgens HBASE, Citroën AX 1.1 08-1991 / 05-1996 M.HDZ/HDY 1124CC 44KW
Image

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Re: 'zenuwachtige' motor AX 1.1i Volcane

Post by pechie »

Denk dat het tijd is voor onderhoud. bougies, injectiehuis schoonmaken, stappenmotor. valse lucht controleren. Heb ik ook gehad.

En ook nog even een flesje injectie vloeistof schoonmaak middel..... Er moet wel kerosine in zitten. in het middel. (Goed)

En je zult zien. De auto loopt een stuk rustiger. Tenminste die van ons wel.

pechie
michael.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Re: 'zenuwachtige' motor AX 1.1i Volcane

Post by pechie »

luchtfilter, temperatuurssensor... was ik nog vergeten.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

cruel
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: ThuJan24, 2008 10:48:50 PM
Location: Nijland
Contact:

Re: 'zenuwachtige' motor AX 1.1i Volcane

Post by cruel »

heb het opgelost :D 10min accupool los, weer aangesloten. auto gestart, viel 1x uit (logisch) daarna weer starten en prachtig mooi 1000 toeren stationair! opnieuw inregelen van de computer was dus de oplossing. Ik ga sowieso wel wat extra onderhoud plegen. Zal de bougies ff vervangen en het luchtfilter controleren op viezigheid. Toch bedankt voor de reactie!

Groetjes
Image

Post Reply