Soort remblokken

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

Soort remblokken

Post by Rens »

De voor remblokjes van mijn ax 1.1 uit 87 zijn versleten
Ik wilde niewe blokjes kopen, toen hoorde ik dat er 3 verschillende typen bestaan.

Hoe weet ik welke remblokjes ik moet gebruiken zonder dat ik de blokjes er eerst af moet halen?
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

bij de meeste automaterialenzaken kunnen ze aan de hand van het kenteken, wel zien wat voor type enzo het is, en dus welke onderdelen er op horen, dus lijkt me dat dat het makkelijkste is, mocht je toch het verkeerde krijgen, dan weet je gelijk welke je wel moet hebben omdat je dr achter komt als je de boel al los hebt liggen :twisted:

Maar ik zou dus gewoon naar de automaterialenhandel gaan, en daar een setje blokken ophalen, en neem dan niet de goedkoopste blokken die ze in het assortiment hebben, ik heb dr zelf Lucas onder zitten, Hitek hebben ze hier in het dorp ook, die zijn iets goedkoper, maar wel kloteblokken, dus goedkoop is in dat geval toch wel duurkoop.

Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

Post by Rens »

Bij Brezan wisten ze dus aan de hand van het kenteken niet welke blokken ik nodig had.
Zijn de verschillen in vorm groot? ik weet wel ongeveer hoe mijn rembokjes er uit zien. Is het te zien welke ik nodig heb wanneer ik het wiel eraf haal?

Bedankt voor de tip, ik zal in ieder geval niet voor die hitek blokken gaan. Ik weet dat er erg veel verschil kan zijn in de remkracht wanneer remblokken vergeleken worden.
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=220

in die link is in ieder geval 1 type van de blokken te vinden, ik zal morgen even kijken of ik mijn oude blokken nog kan vinden, als het goed is heb ik ze bewaard omdat ze achteraf gezien toch niet helemaal op waren nog, en dan maak ik dr wel ff een fotootje van, dan heb je al 2 type blokken gezien.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Gewoon even vragen bij de werkplaatsbalie van een Citroën garage.
Die kunnen het je zo vertellen.

En sommigen hier hebben een al dan niet digitale versie van een werkplaatshandboek, daar moet het ook in te vinden zijn.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

KMvrtr wrote:Gewoon even vragen bij de werkplaatsbalie van een Citroën garage.
Die kunnen het je zo vertellen.

En sommigen hier hebben een al dan niet digitale versie van een werkplaatshandboek, daar moet het ook in te vinden zijn.


http://www.hbase.nl/

http://www.havam.nl/

op die 2 sites kun je ook alles vinden inclusief de prijs....

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Op die 2e site kom ik helaas geen prijzen tegen...

Die 1e is wel een ideale site voor prijs vergelijking ! :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Image

Image

Image

Dit zijn zo te zien de 3 type blokken die dr zijn voor een AX, die vond ik op de site die TTF aangaf. Het 1e type is duidelijk anders dan de andere 2, dus dat mag duidelijk zijn, al denk ik niet dat die onder een type 1 AX liggen, dat is namelijk het type dat ik onder mijn dieseltje heb liggen.

Technique-Digital
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 1
Joined: TueJul27, 2004 7:06:35 PM

prijzen van remdelen!

Post by Technique-Digital »


Post Reply