help help help!!!!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

help help help!!!!

Post by v.andriessen »

Gisteren mijn bougie kapot gereden.... Hij reed onder de 3000rpm maar op 3 cilinders :(
Vandaag mijn bougies vervangen. Allemaal, das wel zo verstandig, maar nu is er een ander probleem...

Bij gas los daalt ie heeeel snel in de toeren, naar stationair. Bij gas los houdt ie ook veel meer in dan daarvoor...
Soms na even snel te hebben gereden en daarna stilstaan voor het stoplicht valt ie terug naar 500 rpm :? en pak ie daarna weer terug naar 900 toeren soms 1000....

kortom hij doet raar.... Waar kan dat aan liggen?!? Heb ik de verkeerde bougie's gekocht? (die van een 1.6 rallye) Heb ik de bougie's nodig die bij het injectiesysteem horen?!? of juist die bij de motor horen? T zijn NGK's :?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: help help help!!!!

Post by fredju »

zou het niet weten, weet alleen dat mijn NGK bougies (2288) het wel goed doen..
(mijne doet altijd raar na een warme start.. dan wil die afslaan gedurende 5 a 10 min.. volgens mij komt dat bij mij door die chip. ik kan er wel mee leven. dan hou ik hem met beetje gas geven tussen 1500-2000 aan de praat en dat is ook zeker nodig, bij anderen slaat die bijna altijd af... sommige monteurs hebben hem wel 10x laten afslaan.. en bij een koude start geeft ie weer teveel gas lijkt het.. (1500-2000 rpm stationair) maar wel gwn op 4 cilinders en als die warm is netjes 1000 rpm zonder gedoe..
misschien iets van een sensor ofzo?
succes iig

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by q01z »

vincent, zoals je het uitlegt.. lijkt het alsof er iets van een stationairpomp oid niet functioneerd.. weet ff niet hoe dat op MPI zit.. maar bij (latere) carbs en monopoint systemen zit er een soort haakje aan je gasklep die zorgt dat je gas rustig terugvalt inplaats van plots.. zoiets zit er vast op MPI ook

verder uiteraard ff alle stekkerverbindingen controlleren! en wellicht een andere brandstofdruk regelaar, als je die hebt?
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

q01z wrote:vincent, zoals je het uitlegt.. lijkt het alsof er iets van een stationairpomp oid niet functioneerd.. weet ff niet hoe dat op MPI zit.. maar bij (latere) carbs en monopoint systemen zit er een soort haakje aan je gasklep die zorgt dat je gas rustig terugvalt inplaats van plots.. zoiets zit er vast op MPI ook

verder uiteraard ff alle stekkerverbindingen controlleren! en wellicht een andere brandstofdruk regelaar, als je die hebt?
die stationairpomp zit aan de achterkant van het inlaatspruitstuk... daar kom je dus niet zo lekker bij.....
verder ga ik nog even mijn benzinefilter vervangen, die zit er ook al weer een jaar onder. Net ook even mijn lucht filter in de dasty gezet.
Zometeen dan maar even checken hoe ik die stationairregelaar weer goed krijg... Maar opzich draait ie netje stationair :?
Tis alleen dat ie zo snel in de toeren daalt. Ding zuigt wel lucht aan... ook als ik gas geef. (zoog bijna mijn hand in het inlaat spruitstuk :lol: )
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by q01z »

vacuumlek ergens??

dop je rembekrachtiger eens af (LET OP! remt k*t)
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

q01z wrote:vacuumlek ergens??

dop je rembekrachtiger eens af (LET OP! remt k*t)
is dat die katoenen slang die naar die grote remtrommel gaat?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by q01z »

yup...
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

q01z wrote:yup...
en wat moet ik dan merken als ik die afdop?? moet ie het dan wel weer doen?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

maakt het ook iets uit als de luchttemperatuursensor niet is aan gesloten?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by q01z »

v.andriessen wrote:maakt het ook iets uit als de luchttemperatuursensor niet is aan gesloten?
euh JA!

dat zijn bij jou die 2 gammele draadjes met die kapotte stekker die achterop je filter zitten :P (srry daarvoor :oops:)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by q01z »

daarmee ziekte Denny en ik sander altijd, die er half opzetten.. dan liep hij brak
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

q01z wrote:daarmee ziekte Denny en ik sander altijd, die er half opzetten.. dan liep hij brak
tja en dat is dus misschien wel een punt... hij loopt niet brak, tis alleen die toeren die snel terug vallen...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by q01z »

kleur KVS en olie gecheckt?

ECU gereset?

alle temperatuursensoren + bekabeling nagelopen?

gecontroleerd op valse lucht? (ff met remreiniger over je inlaat heen spuiten en als hij stijgt in toeren.......)
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

kleur KVS is mooi bruin olie stond wat laag.... liter bij gegooid...
ecu had ik al gereset toen ik de nieuwe bougie's erin had gedaan...
temp sensoren wel gechecked... maar geen idee of ze nog goed zijn.
Ik ga zo maar eens naar de sloop om een stekkertje te zoeken voor mijn luchttemp-sensor....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by q01z »

bas zei nog:
misschien de gaskleppositiesensor..
vooral ook omdat hij stationair wel perfect loopt, maar het blijkbaar niet snapt als je gas geeft
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

geen valse lucht bij inlaatklep en rembekrachtiger.... gaskleppositiesensor los en vast gehad...

gas geven snap ie wel.... gas los van hoge toeren snapie niet...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

bovendien de stekker van de stationairregelaar eruit gehaald... geen verschil (als ie warm is)
Ook geeft ie keurig een dotje gas bij het starten...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by q01z »

v.andriessen wrote:bovendien de stekker van de stationairregelaar eruit gehaald... geen verschil (als ie warm is)
Ook geeft ie keurig een dotje gas bij het starten...

wacht... geen verschil --> oftuwel het maakt niet uit of hij wel/niet aangesloten is.. oftuwel.. doet het niet?
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: help help help!!!!

Post by v.andriessen »

q01z wrote:
v.andriessen wrote:bovendien de stekker van de stationairregelaar eruit gehaald... geen verschil (als ie warm is)
Ook geeft ie keurig een dotje gas bij het starten...

wacht... geen verschil --> oftuwel het maakt niet uit of hij wel/niet aangesloten is.. oftuwel.. doet het niet?
geen flauw idee.... bas zei dat ie gewoon blijft staan in de stand waar die in staat als je de stekker eruit trekt...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: help help help!!!!

Post by Bas_S »

Opgelost; Vacuumslangetje van inlaatspruistuk naar de ECU was lek. :)
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply