ingelopen achteras

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

ingelopen achteras

Post by bollie »

oke heb deze week een saxo vts achteras uit elkaar gehaald, maar die assen waar de draagarmen op gemonteerd zitten zijn ingelopen.

is hier nog een oplossing voor om die weer goed te krijgen?
kwam net namelijk deze site tegen en als ik het goed begrijp zijn die assen los te vervangen ?

http://www.ws-piecesauto.com/lang-nl/re ... en-ax.html
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: ingelopen achteras

Post by Happytree »

Gewoon de hoofdbuis van een 1.1 as gebruiken en draagarmen, torsieassen en remmen overzetten.(vooral de 1.1 assen blijven lang goed en lopen bijna nooit in)

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Re: ingelopen achteras

Post by bollie »

heb nog 2 achterassen liggen hierzo, een van een gti en eentje van een GT.
maar de assen waar de draagarmen op zitten zijn bij deze twee dicht geloof ik, dus dan kan ik de torsie stang die door de hoofdbuis loopt niet monteren.

http://static.frooition.com/090246/imag ... 0x600].jpgde bovenste stang op de foto dus.

weet namelijk niet of deze geperst zitten of gelast of iets dergelijks en lees op verschillende engelse forums dat de kwaliteit van de assen nogal verschilt.
vindt het verder niet zo'n probleem om de assen te vervangen als dat mogelijk is, vroeg me alleen af of iemand hier al ervaring mee had.

bij deze hebben ze de assen dus wel vervangen maar er staat niet uitgelegd hoe :

http://www.106rallyeforum.com/forum2008 ... hp?t=71809
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: ingelopen achteras

Post by Browny »

Het is voordeliger een simpel 2e hands hoofdbuisje te regelen, er zijn een soort inzetbussen verkrijgbaar in de UK om de assen op te knappen.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: ingelopen achteras

Post by denny »

die delen zijn lossen bussen die erin en eruit geperst kunnen worden. Simpeler is id een 1.1 asje zonder stabi te pakken want het gaat nl mis bij de afsluiting van de stabilisator naar het lager toe.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Re: ingelopen achteras

Post by bollie »

dacht dat zo'n stabi achter ook nog wel wat deed, maar als je er weinig van merkt pak ik wel een dichte as..

is makkelijker ook want die heb ik er nog 2 liggen.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: ingelopen achteras

Post by denny »

die stabi moet je wel terug plaatsen he ;). Die doet wel wat nl maar de rubbers van die stabivoetjes slijten door het torderen waarna water zo de as kan inlopen. Modellen zonder stabi hebben dit probleem niet. Die dichte die je hebt zijn dat niet gewoon doppen die eruit kunnen?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Re: ingelopen achteras

Post by bollie »

ow geen idee of dat doppen zijn daar kan ik wel eens naar kijken ja.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Re: ingelopen achteras

Post by bollie »

het zijn doppen! nu hopen dat een van die assen niet ingelopen is dan is het weer opgelost :D
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

Post Reply