remvloeistoflampje brand soms

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

remvloeistoflampje brand soms

Post by mauricewoud »

na het remmen gaat mijn remvloeistoflampje branden. Als ik dan weer een tijdje rij gaat ie weer uit. Tijdens het rijden flikkert ie af en toe. Ik heb naar het vloeistofniveau gekeken en die is goed. Waar kan dat aan liggen. Meter stuk? of verotte draadjes? Als het vloeistofpeil goed is kan ik er dan gewoon mee doorrijden?

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: remvloeistoflampje brand soms

Post by Handjes »

Remblokjes op.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je hebt 2 lampjes eentje voor de blokjes en eentje voor de vloeistof. Zal wel een los contactje wezen denk ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

Sander wrote:Je hebt 2 lampjes eentje voor de blokjes en eentje voor de vloeistof. Zal wel een los contactje wezen denk ik.


1 lampje voor 2 dingen!

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

het kunnen dus mijn remblokken zijn. Die kijk ik wel ff na dan. Kunnen het ook de trommelremmen van achter zijn?

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

mauricewoud wrote:het kunnen dus mijn remblokken zijn. Die kijk ik wel ff na dan. Kunnen het ook de trommelremmen van achter zijn?

Nee. Remblokjes hebben een slijtagedraadje. Als ze te dun worden, maakt het draadje massa tijdens het remmen met je remschijf.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het kan ook zo zijn dat ze tegen de schijf aan lopen terwijl de blokjes nog niet versleten zijn. Dan moet je de draadjes verder bij de schijf vandaan houden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ik heb net ff de rem toppic gelezen over de remmen. Maar ik heb niet het id dat ze echt af zijn. Ik hoef niet dieper te trappen voor het remmen. Dat mens van wie ik me auto heb gekocht heeft vorig jaar de remschijven en blokken laten vervangen. Wat ik me wel inene bedenk is dat hij vol brand als ik de rem indruk. Wanneer ik gewoon rij blijft ie nog ff flikkeren en gaat op een gegeven moment weer uit. Maakt ie ook contact tijdens het rijden dan of brand zon lampje altijd nog wat na?

greetz maurice

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

onder de motorkap boven op de veerpoten zitten aan beide kant een bruine stekker dat is de massa voor remblokdraadjes als je die dus los maakt moet lichtje dus wegblijven.

niet bedoelt om er zo mee door te rijden wel om te kijken of het dat is


zit je handrem goed omlaag :?:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ik heb gedaan wat joost zei. Ik heb ze losgehaald en toen brandde het lampje idd niet meer. Toen heb ik de linker weer vastgezet en alleen de rechter los. Toen ging het lampje weer branden. Het probleem komt dus van rechts. Nou ben ik een oetlul want ik heb juist het draadje die nu massa geeft vorige week aan zitten rossen om er een sticker af te krijgen. Ik heb ehm nu loszitten omdat ik het mateloos irritant vind als ie brand. kan het kwaad als ik het zo laat zitten en wanneer de remblokken niet goed meer zijn op de linkerkant kan af gaan? De linker kant is denk ik nog wel goed. Of kan het voorkomen dat de remblokken aan de ene kant meer slijten dan aan de andere kant?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je draait je schijf naar de godver als echt de blokken op zijn
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Bovendien hoor je het echt wel als het ijzer op ijzer is, en dan heb je idd grote kans dat je je schijven flink naar de kl*te helpt, mn pa had een vastzittende remklauw, die blokken waren zelfs bijna doorgesleten, en de schijf was aardig naar de kl*te

en als je blokken gaat vervangen, vervang dan allebei de kanten, je krijgt niet voor inks een set voor links en rechts tegelijk, dan slijten ze over het algemeen redelijk gelijk af.

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

remvloeistoflampje brand soms

Post by limovo »

maurice schudde met zijn toetsenbord en toen stond er dit:


ik heb net ff de rem toppic gelezen over de remmen. Maar ik heb niet het id dat ze echt af zijn. Ik hoef niet dieper te trappen voor het remmen.


hoe zien je remblokken eruit dan, ik zou ze maar eens nakijken.

Schijfremmen hebben de fijne eigenschap zelfstellend te zijn, dus je rempedaal zal bij 'slijtende remmen' niet dieper gaan. Remmen zijn niet bepaald een punt om mee te gokken bij een AX.(hoeveel sterren bij de NCAP........................-)

ivo

The_AX_Effect
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonApr05, 2004 7:19:06 PM
Location: Gouda

Post by The_AX_Effect »

Het is misschien wel een idee om even het contactje bij je handrem weer goed vast te maken. Ik had zelf dat bij elk drempeltje het remlampje weer begon te branden. Als ik een tik tegen de handrem gaf ging hij weer uit. Toen ik het contactje weer had aangedrukt was dit probleem weg.

GRTZ,

Vincent

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ik heb toch maar ff naar mijn blokjes gekeken en idd de linkerkant is toch aan het einde van z`n leven gekomen. Ik zit nog zon 3 mm voor het draadje maar dan zal die wel al massa geven. Opmerkelijk is de rechterkant nog wel ok is. Nog zon 6/7 mm blok over. Komt dat vaker voor dat de ene kant iets harder gaat als de andere? Kan ik nog ff ermee rijden en dat ik ze over een maand vervang of slijt het laatste stuk snel?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mauricewoud wrote:ik heb toch maar ff naar mijn blokjes gekeken en idd de linkerkant is toch aan het einde van z`n leven gekomen. Ik zit nog zon 3 mm voor het draadje maar dan zal die wel al massa geven. Opmerkelijk is de rechterkant nog wel ok is. Nog zon 6/7 mm blok over. Komt dat vaker voor dat de ene kant iets harder gaat als de andere? Kan ik nog ff ermee rijden en dat ik ze over een maand vervang of slijt het laatste stuk snel?


nooit gokken met je leven!
zeker niet met de remmen vd AX die al niet zo erg best zijn..
als ze niet even hard slijten dan rem je in bocht [altijd zelfde kant op] of je hebt remverschil! en het is waarschijnlijk het laatste.
das ook niet goed, das een APK afkeurpunt.. ==> op een breed [lees heel breed] stuk weg dat beetje glad is keertje hard remmen om te kijken welke kant hij op trekt. waarschijnlijk naar de kant waar het blokje weg is. :(

als je ze nu vervangt blijft links harder slijten. Remcilinderes schoonmaken wil wel eens helpen. ik geloof dat ze bij de Kwik-Fit gratis kijken of je verschil hebt met remmen, das ook een idee
Image

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ik heb al getest of ie scheef remt maar dat doet ie niet. Wat ik me ook bedenk is dat het bij de vorige apk al is bijgesteld. Die gasten hadden toen ook gebeld dat ie scheef remde en dat ze het voor de apk moesten bijstellen. Door de vorige eigenaar zal er dan waarschijnlijk een tijdje mee gereden zijn waardoor de blokjes links extra hard zijn gesleten. Ik vervang binnenkort wel beide kanten dan ben ik voorlopig weer klaar. Ik ontdekte trouwens ook dat het draadje van de bus waar de je de stekkertjes van de remblokken op aansluit doormidden lag. Zijn die ook los te koop zodat je het allemaal weer werkend kan maken?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kan je daar niet gewoon een stukkie draad tussen solderen, en dan met een krimpkousje dr omheen, lijkt mij de makkelijkste optie, want veel stelt het niet voor verder

Post Reply