Handrem omhoog maar toch rolt de AX.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Handrem omhoog maar toch rolt de AX.

Post by Revz »

Zojuist parkeer ik mijn AX voor het huis, ik stap uit en zet auto op de handrem..vlakke parkeerplaats maar toch...ik pak iets uit de kofferbak. Ik leun tegen de auto aan en voel de auto naar voren rollen. :?
Daarna nog 2x express gedaan en mijn auto rolt dus gewoon naar voren met de handrem helemaal omhoog.

Moet ik dit bijstellen of misschien ook maar eens remvoering achter controleren?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Handrem omhoog maar toch rolt de AX.

Post by Losroyos »

Bij stellen, Als het niet meer bij te stellen is remvoering :)

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Re: Handrem omhoog maar toch rolt de AX.

Post by Revz »

Losroyos wrote:Bij stellen, Als het niet meer bij te stellen is remvoering :)
En hoe doe ik dat? :dontknow:

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Handrem omhoog maar toch rolt de AX.

Post by Terminal »

Er zit aan de achterkant van de ankerplaat een stelmoer op de remkabel. Deze zou je wat vaster kunnen draaien. Makkelijkste is even de auto opkrikken, paar tanden aantrekken en dan afstellen dat die net blokkeerd.

Als je nu je handrem al heel veel meot aantrekken heb je kans dat je handremkabels gebroken zijn... voeringen slijten namelijk amper, en al zijn ze versleten zal die nog wel remmen ... :P
AX 11TRE 1988

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Handrem omhoog maar toch rolt de AX.

Post by fredju »

ik had nieuwe handremkabel en voeringen nodig om het goed te krijgen.. gewoon laten doen ;)

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Re: Handrem omhoog maar toch rolt de AX.

Post by Revz »

Terminal wrote:Er zit aan de achterkant van de ankerplaat een stelmoer op de remkabel. Deze zou je wat vaster kunnen draaien. Makkelijkste is even de auto opkrikken, paar tanden aantrekken en dan afstellen dat die net blokkeerd.

Als je nu je handrem al heel veel meot aantrekken heb je kans dat je handremkabels gebroken zijn... voeringen slijten namelijk amper, en al zijn ze versleten zal die nog wel remmen ... :P
Ankerplaat zit ook aan de onderkant? Ik dacht misschien bij de hendel zelf is het aan te passen.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Handrem omhoog maar toch rolt de AX.

Post by citrofenwick »

Als de auto nog vooruit loopt ondanks dat je hem niet meer verder kan optrekken (en hij nog niet tot boven getrokken is) zal het probleem wellicht eerder bij de kabels liggen. Die hebben de neiging om na verloop van tijd een pak stroever te gaan door oxidatie. Of als er een knikje in 1 vd kabels zit ofzo.

Ik zou toch eerst proberen met bijstellen. Makkelijkst is om hem op te krikken aan de achteras met een rolkrik zodat beide achterwielen vd grond zijn. Dan kan je hem met de handrem naar beneden aan beide kanten wat bijstellen tot de trommels net niet slepen tegen de voeringen. Bijstellen lukt wel niet altijd door die plastieken moeren. En soms wil de bout waardoor de kabel loopt ook wel nog eens vastzitten of breken ook.
AX-kopen is verslavend.

Post Reply