Slot gekraakt

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Slot gekraakt

Post by hot_femeel »

Hoi AX- fans,

Vrijdagnacht is het slot van mijn ax'je gekraakt. Ze hebben hem er in zijn geheel uitgetrokken. Verder is er niets meegenomen, en ook niet iemand in de auto geweest. Kan iemand van jullie me een richtlijn geven van wat het kost om een nieuw slot erin te laten zetten? En kunnen jullie me ook vertellen wat ik er zeker niet voor moet betalen?

Alvast bedankt,
Hot_femeel

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ligt er ten eerste natuurlijk aan over welk slot we het hebben..

Op de sloper kun je over het algemeen wel een slot halen met sleutel! Maar dan zit je natuurlijk wel met een extra sleutel.. Geen ramp, heb ik ook! Wat kost zoiets op de sloop? in de buurt van 10 tot 20 euro! Erin zetten is helemaal een eitje!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het is een beetje lullig als je twee verschillende sleutels nodig hebt voor je auto. Je zou kunnen proberen of je bij de dealer eenzelfde slot zou kunnen bestellen. Je zal wel schrikken van de prijs denk ik. kost wel een paar tientjes.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Om te voorkomen dat je twee verschillende sleutels nodig hebt kunt je een heel nieuw slotenset bij de dealer kopen. 1 slot voor jou sleutel dat kan de dealer namelijk niet bestellen.

Een slotenset voor mijn bx kostte 150 euro, een hoop geld maar ik moet zeggen dat de sloten veel steviger waren dan voorheen. Alternatief blijft natuurlijk de sloop, daar haal je voor 10 - 20 euro het slotje dan je nodig hebt en zet je er zelf in.
AX GTi, sold!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je kan een ander slotje kopen op de sloop

normale sleutel erin steken en alles wat buiten de cilinder steekt moet je eraf vijlen

zo past de orginele sleutel weer
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Heej das ook een hele slimme Joost. Ik zou het zo doen. Weer wat geleerd.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

heb ook 2 sleutels... boeiend.. 1 voor het starten en de andere voor de deuren.. niet zo'n ramp

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dat heb ik ook een tijd gehad. Ik vond het niet erg. Maar heb toch even de sloten verwisseld.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Of je haalt een compleet setje sloten op de sloop, als je dr 1 hebt met een sleutel dr bij, dan vervang je alles, en ben je ook klaar.

Maar de methode van Joost is ook een goeie, dat hebben we zelf ook dacht ik wel eens een keer gedaan, al zijn dr dan in theorie meerdere sleutels die zouden kunnen passen, maar de kans is vrij klein.

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie hulp.:hello1: nou weet k in ieder geval wanneer ik heftig afgezet ga worden, kan ik op tijd ingrijpen!

De oplossing van een slotje bij de sloop en dan maar twee sleuteltjes spreekt me aan, dus die ga ik maar eens even regelen. Beter idee als mijn laatste redmiddel: plaatje ervoor potnagelen. De kans bestaat namelijk dat mijn geliefde autootje "total loss" heet als de sloten te duur zouden zijn!:oops:

in ieder geval bedankt, en verder red ik het wel weer!

grrrrrr, Hot_femeel

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Nieuw slot via de dealer bestellen kan alleen als de originele sloten er nog in zitten. Slot zelf kost E40,- (excl btw) en kan voor zover ik weet alleen via een officiele dealer besteld worden ...

Inclusief montage en BTW kwam het bij mij uit op iets minder dan 100 euro ....

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

IceByte wrote:al zijn dr dan in theorie meerdere sleutels die zouden kunnen passen, maar de kans is vrij klein.


Schreeuw maar niet zo hard... Waarschijnlijk krijg ik met mijn sleutel jouw deur wel open..

Heb er nu twee uitgeprobeerd.. En Peter was al bang dat ik zijn XPLOD speakers mee zou nemen! :D (Doen we niet hoor Petertje :D )

Tevens krijg ik de auto van Geert ook open.. Dus die theorie klopt wel degelijk...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Brutus wrote:
IceByte wrote:al zijn dr dan in theorie meerdere sleutels die zouden kunnen passen, maar de kans is vrij klein.


Schreeuw maar niet zo hard... Waarschijnlijk krijg ik met mijn sleutel jouw deur wel open..

Heb er nu twee uitgeprobeerd.. En Peter was al bang dat ik zijn XPLOD speakers mee zou nemen! :D (Doen we niet hoor Petertje :D )

Tevens krijg ik de auto van Geert ook open.. Dus die theorie klopt wel degelijk...



en peter past ook bij geert maar de contact weer niet
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Past geert eigenlijk bij peter. (lijkt wel een dating quize dit)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ik neem (nam) altijd maar 1 sleutel mee naar de loods. De GT & de Sport hebben namelijk aan 1 sleutel genoeg :shock: Om te openen dan, starten word weer een ander verhaal :?
Freude am Fahren.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Word je niet vrolijk van, van dit soort verhalen..

Mijn sloten zijn dol nu... Die draaien.. Ik kan hem alleen maar met de handzender openen... (Zoals ik het wil....)

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Nou heren,

Volgende keer als jullie een vrouwke alleen naar een sloopbedrijf sturen wel even waarschuwen voor de ongure types en vrouwonvriendelijke behandeling. :wink:
Het is alleen niet gelukt om een slot te vinden. het spijt me jongens, ik zal mijn totootje toch een beetje moeten mishandelen met een stalen plaatje. Nog een dag in Utrecht zonder slot overleeft ze echt niet! (Vanmorgen had er alweer iemand geprobeerd ondanks de in de weg staande lantaarnpaal om hem open te maken.)

Grrrrr, Hot_femeel

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Wat heb je dan in je auto zitten wat ze zo graag willen hebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Ja...
Dat vraag ik me ook af. Hij is namelijk helemaal leeg! Misschien was het om te joy-riden? Je weet het niet!


Grrrrr, Hot_femeel

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

hot_femeel wrote:Nou heren,
Volgende keer als jullie een vrouwke alleen naar een sloopbedrijf sturen wel even waarschuwen voor de ongure types en vrouwonvriendelijke behandeling. :wink:
Grrrrr, Hot_femeel


Lekkere eikels bij dat bedrijf dan....

Maarreh sloten zijn niet moeilijk te vinden op de sloop hoor! Is er niemand in de buurt van utrecht die je ff aan een slotje kan helpen?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply