Contactslot problemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
CitrAxer
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: WedSep03, 2008 7:18:15 PM

Contactslot problemen

Post by CitrAxer »

Hallo,

Het contactslot van onze ax 10e (1988) is defect. Sleutel wil er niet meer ver genoeg in, en dus ook niet draaien. 1 sleutel is inmiddels gebroken.
Ik probeer het slot uit te bouwen, maar volgens de hayens moet je dan het slot eerst naar de A stand draaien. Dit lukt met geen mogelijkheid.
Iemand een idee hoe ik dan toch het defecte slot uit kan bouwen?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ja, dan word het dus tijd om de inbraakgevoeligheid van je ax te testen..
stekkers loskoppelen en met een boormachine de pinnetjes die het slot in de stuurkolom houden proberen uit te boren, die zouden wel eens aardig hard kunnen zijn, dus.. succes..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

zie je PB voor een sloop procedure... lijkt mij niet handig om hier te posten... niet iedereen hoeft te weten hoe je een AX óók kan starten...

En je moet inderdaad de sleutel een stukje kunnen draaien om het slot eruit te halen. En dan bij het eerste streepje (staat verder niets bij).

CitrAxer
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: WedSep03, 2008 7:18:15 PM

Post by CitrAxer »

Inmiddels is het me gelukt middels een soort van grof geweld methode het oude slot te verwijderen.
Inmiddels even op de lokale sloop gekeken, en daar staat nog een AX met slot en sleutel. Alleen de sleutel is langer en de draadkleuren zijn ook anders, maar de stekkers passen wel. Ga er morgen weer heen om het slot uit te bouwen. Hoop dat het past.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Je kan in een oude generatie AX elk contactslot kwijt wat in een AX past... Als het er een is met 3 stekkers dan blijft er gewoon een loshangen... kleur van de stekkers is het geen waar je naar moet kijken.

CitrAxer
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: WedSep03, 2008 7:18:15 PM

Post by CitrAxer »

Het is gelukt. Het vervangende slot zit er in en alles werkt weer als vanouds.
Nu maar hopen dat er over 6 weken bij de APK geen gekke dingen gevonden worden, anders is het voor niets geweest.

Post Reply