Inhouden bij optrekken AX 1.1 I

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Hans
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SunJun20, 2004 1:04:58 PM

Inhouden bij optrekken AX 1.1 I

Post by Hans »

Inmiddels rijd ik met veel plezier alweer ruim een jaar met een AX 1.1I uit '90 met bijna 180d km. Vanaf het begin heb ik echter het probleem dat de auto inhoud bij optrekken. Bij koud en vochtig weer meer dan anders. Kabels bougies en bobine okey. Alles tegen vocht ingespoten. Ik ruik ook een benzine lucht. De carborateur is erg nat van bezine.

Heeft iemand enig idee wat de oplossing zo kunnen zijn voor dit probleem? Het is het enige probleem dat ik met deze super auto heb!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik denk niet dat het de caerburateur kan zijn je rijdt injectie :wink:

op welk deel is hij nat vanaf het luchtfilterhuis of lager?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Heb ik ook last van, geen idee wat het is, heb de volgende dingen vervangen: injectiehuis, bougies, brandstoffilter, luchtfilter en een gat gedicht in de uitlaat. ook heb ik het luchtfilter goed klem gezet met tape ( was niet goed afgesloten). Maar niks helpt, wel is ie iets zuiniger geworden: eerst 1:15 nu 1:17.

Soms loopt ie ook wel goed! dan is die ook stiller en reageerd ie een stuk beter op het gas, heb jij dat ook? Ik denk nu dat de ontsteking wel eens de oorzaak kan zijn...

dat het bij boven rond het injectiesysteem/injectiehuis/"daar waar vroegen een carburateur zat" een beetje vettig is, is niet erg. Doen ze allemaal :wink: Daar wordt de lucht en de benzine gemengt.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Hans
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SunJun20, 2004 1:04:58 PM

Post by Hans »

Ruud, misschien kunnen we de krachten bundelen. Ik merk dat jij al veel gedaan hebt. Het is niet zo dat mijn AX soms stiller is of beter reageerd. De laatste tijd veel overgewerkt en met de AX over de A2 ruim 1:18 gehaald!!!

Zoals gezegt ruik ik benzine (via de aanjager) en zie ik het als ik de kap voor de luchttoevoer naar de inspuiting open. Alles is daar nat van de benzine. Het is dus het bovenste gedeelte van de injectie. Het is geen vet! Ik had gehoopt een choke klep te zien, maar helaas te ge-avanceerde techniek. Ik heb het idee dat de auto zich "verslikt" bij het optrekken, want het is alleen bij de hogere toeren/ meer gas. Na het stotteren gaat de AX er ook snel vandoor.

Mocht iemand een oplossing weten, je kan er nu waarschijnlijk 2 mensen blij mee maken!

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Soms helpt het om de computer te resetten. Dus + pool 10 minuten ervanaf, erop doen en 10 minuten stationair laten lopen. In ieder geval succes

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Heb ik ook gedaan, en deels succes, want daarna liep die stationair een stuk beter (geen probleem voor Hans) Maar proberen kan geen kwaad, suc6 Hans!!
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Nielsz
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: ThuJan01, 2004 9:34:52 PM
Location: Heerhugowaard

Post by Nielsz »

Ik heb vanavond ook mijn ECU (boordcomputer) gereset.

De reden voor deze actie was dat bij de eerste keer starten van de auto (na een nachtje stilstaan) hij afsloeg als ik het aangrijpingspunt bereikte (koppeling los, gas in).
2e keer starten, moest ik wachten totdat het lampje van de katalysator uitging en dan kon ik probleemloos wegrijden.

Na de reset leek de motor wel soepeler te lopen en beter op het gas te reageren.
Morgenochtend ga ik kijken of ie nou nog steeds het probleem heeft.

Trouwens, deze week nieuwe banden! Toyo's!
AX Plaisir 1.1i, 1991, standaard.

Nielsz
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: ThuJan01, 2004 9:34:52 PM
Location: Heerhugowaard

Post by Nielsz »

nou de volgende ochtend had ik dus nog steeds hetzelfde probleem.
Onderhand is ie naar de garage geweest voor nieuwe banden + het startprobleem.

Tijdens het garagebezoek bleek dat de remschijven ook aan vervanging toe waren....:(

Startprobleem was niet opgelost...maar heb er ondertussen veel minder problemen mee.

Nieuwe TOYO's rijden trouwens super!
AX Plaisir 1.1i, 1991, standaard.

Post Reply