Goedemiddag.
Ik heb afgelopen weekend getracht mijn remblokken te vervangen gezien het feit deze op waren. De remdruk was weg, maar gezien de post eerder op het forum van een andere AX rijder leerde dat het vervangen van de remblokken en het ontluchten van het systeem afdoende moet zijn om de auto weer veilig te krijgen. Rechtsvoor zaten er slechts een aantal hele kleine luchtbelletjes in de leiding, zelfs na veel pompen. Linksvoor zat de nippel zo vast dat deze afbrak tijdens het losdraaien. Is er iemand die me kan vertellen of ik deze afgebroken nippel eruit kan draaien met een linkse tap en een nieuwe bestellen of wordt het tijd voor een nieuwe remklauw?
Kan iemand ook vertellen wat de ervaringen met de nippels achterin zijn? Breken deze ook makkelijk af of gebeurt dit voornamelijk aan de voorzijden?
Remmen Ontluchten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
Remmen Ontluchten
A diplomat is someone who can tell you to go to hell in such a way that
you will look forward to the trip.
-
Hmm dacht ook aan WD40 maar dacht dat dat niet echt zou werken met messink in alu. Ik ga het aankomend weekend ff proberen. Maar dan zal ik eerst ff een nieuwe nipple moeten scoren. Lukt vast wel.
A diplomat is someone who can tell you to go to hell in such a way that
-
- AX Master
in de euro bak van de formido ligt een setje boortjes die een tegendraadse draad hebben. Die kan je op een ratel of boormachine zetten en zo in de nippel boren. Dan klemt het boortje vanzelf en draait je nippel er vanzelf uit. Als ik er morgen aan denk, maak ik er effe een foto van....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-