Hey mensen,
Zojuist stil komen te staan met de auto. Misschien dat iemand door middel van wat info misschien weet waar het aan ligt. Overigens heb ik nog geen zekeringen gecontroleerd, aangezien het daarvoor te koud en donker was…was al verkleumd van het teruglopen.
De auto begon te stotteren en te haperen. Opzich is een klein beetje stotteren vrij “normaal” bij onze AX (lang verhaal…) maar deze keer was het wel heel erg. Voor de duidelijkheid, het stotteren begon al binnen 1 km van m'n huis (dit aangezien ik na wat googlen elke keer op de ontstekingsmodule uit kom, maar die zou pas uit slaan bij het warm worden en dat was de auto dus nog niet). Dashboardverlichting werd minder helder, toerenteller viel uit, richtingaanwijzer hield er na 100m ook mee op. Uiteindelijk “rijdend” de auto op een parkeerplaats weten te zetten, waar die nog 1 minuut ongeveeer tussen de 1800 en 2200 toeren heeft gedraaid. Uiteindelijk is die uitgevallen.
Zelf dacht ik nog even aan een lege accu, maar de binnenverlichting en koplampen werken normaal. Wanneer ik nu de sleutel op contact zet, hoor ik een klik en dan valt alles weer uit.
Alvast bedankt voor de reacties
Stil met pech...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
"hij doet niks" is dat in de zin van zelfs de startmotor draait niet of meer in de zin van de startmotor draait wel maar de motor wilt niet starten? Als de startmotor wel draait kan je een basic test doen met een goede losse bougie (of een bougie uitdraaien) en kijken of deze vonkt als je probeert te starten. Je zal wel hulp nodig hebben die je helpt.
A diplomat is someone who can tell you to go to hell in such a way that
you will look forward to the trip.
you will look forward to the trip.