xsi blok in een ax

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

xsi blok in een ax

Post by hans106xsi »

jullie zullen me wel een beul vinden maar voor de cross hebben wij een ax 1.1 (of iets in de richting) maar nu willen we daar een 106 xsi blok in hangen weten jullie of dat zo past hebben er alles bij (schade 106) dus ecu bak noem maar op

al vast bedankt voor jullie antwoorden

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

XSI is toch ook TU blok??

zover ik weet past dat alleen is het een beetje proppen
en als je nu een 1.1 hebt is het vast ook wel handig om het onderstel over te zetten.. dan heb je nog wegligging ook.. en gaat het minder kapot.

Ik weet het niet zeker hoor, het is geloof ik nog niet geprobeerd? is het het 1.4 blok of de 1.6
Het moet haast wel passen.. de 1.4 is hetzelfde blok als die van de AX GTI
de 1.6 hetzelfde blok als vd saxo. Sander heeft dat blok erin liggen geloof ik [1.6 8v] dus die moet je daar voor hebben.

en beul ben je niet hoor.. alsje maar wint!
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

-edit: oh oeps verkeerd gelezen, laatmaar- :oops:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Kakelbont wrote:-edit: oh oeps verkeerd gelezen, laatmaar- :oops:


ik ben benieuwd wat je ging zeggen dan :P
pb het es? :)
Image

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

het is de 1.4 versie met 95 pk :) en het wordt voor de cross en winnen ja dat moet wel lukken als het allemaal past want moet tegen 1.4 corsa's en meer van dat gekke spul hij wordt verder helemaal kaal gemaakt komt rolkooi in en het kuipje van die 106

atmozz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 173
Joined: ThuJun12, 2003 4:37:43 PM
Location: Sint-Oedenrode

Post by atmozz »

Ja dit past zeker. het enige verschil is dat het blok mischien een cm hoger is maar dat levert geen problemen op. De motorsteunpunten zitten ook op dezelfde plek.

Aanrader is:
- zet er de motorsteunen van de xsi op want die zijn steviger.
- zorg dat je remsysteem maar ook onderstel is aangepast (dit om de krachten op te vangen)

succes er verder mee. Een vriend van mij (ax-powah, geert) heeft ook een xsi blok liggen wat er in komt dus dat wordt blazuhh
Mzzls Jeroen :)
www.axtreme.photosite.com

- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

atmozz wrote:

- zorg dat je remsysteem maar ook onderstel is aangepast



de ax 1.4 heeft toch ook dezelfde remmen als de 1.1 ?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Kakelbont wrote:
atmozz wrote:

- zorg dat je remsysteem maar ook onderstel is aangepast



de AX 1.4 heeft toch ook dezelfde remmen als de 1.1 ?


ja en onder een ferrari zit ook het remsysteem van een fiat
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

denny wrote:ja en onder een ferrari zit ook het remsysteem van een fiat


Niet dan?? :lol:
AX GTi, sold!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sander wrote:Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.


Effe inhaken dan:

Dus ik kan mijn AX upgraden met het remsysteem van een 1.4 GT? Heb dan ook 14" hoor! :D

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

achter zijn alle axjes het zelfde qua remmen! de voorpoten zijn wel iets verschillend!

ik ga ook met zon blok aan de gang en zelfs de motorsteunen passen!! tis iets hoger t blok !!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

hans106xsi wrote:het is de 1.4 versie met 95 pk :) en het wordt voor de cross en winnen ja dat moet wel lukken als het allemaal past want moet tegen 1.4 corsa's en meer van dat gekke spul hij wordt verder helemaal kaal gemaakt komt rolkooi in en het kuipje van die 106


Uitlaat aanpassen, K+N erin en natuurlijk effe chippen :wink: , gaat ie nog beter. Zeker goed voor in de cross, meer kracht van onderuit.
Afhankelijk van het type computer heb ik nog wel een chippie liggen........

@ Brutus; Dus ik kan mijn AX upgraden met het remsysteem van een 1.4 GT? Heb dan ook 14" hoor!
Moet je wel je veerpoten wisselen!! :roll: (Betterman heeft er nog )

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Sander wrote:Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.


zou toch zweren dat ze andere hoofdremcilinders hebben
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

welnee ben je gek aan het worden :wink: Waar zou een 1.4 ax een beter remsysteem voor nodig hebben. Zoveel harder dan een 1.1 gaat ie niet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Sander wrote:welnee ben je gek aan het worden :wink: Waar zou een 1.4 AX een beter remsysteem voor nodig hebben. Zoveel harder dan een 1.1 gaat ie niet.


nee maar hij mag wel een stuk zwaarder geladen worden :wink: dus meer gewicht om af te remmen zeg maar .....

heej de josti
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Sander wrote:Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.


Dit klopt niet Sander ik heb een GTI met toch echt de standaard 13" lichtmetaaltjes eronder. Dus de hele remmerij van een GTI kan gewoon gebruikt worden in combinatie met 13".

Het enige probleem wat je hebt is dat de remmerij van een GTI niet zomaar op een andere versie kan door de 3 bouten.
AX GTi, sold!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sgurk wrote:
Sander wrote:Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.


Dit klopt niet Sander ik heb een GTI met toch echt de standaard 13" lichtmetaaltjes eronder. Dus de hele remmerij van een GTI kan gewoon gebruikt worden in combinatie met 13".

Het enige probleem wat je hebt is dat de remmerij van een GTI niet zomaar op een andere versie kan door de 3 bouten.


dit is ook het geval bij de gewone GT, er zijn 2 verschillende door elkaar gebruikt
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

Ik heb ook de grotere schijven eronder. Ik kan ook geen 13inch velgen steken. Dit is slechts bij sommige GT's, ik weet ook niet juist welke types wel en welke niet. Heeft hier misschien iemand een idee van?


Post Reply