Mijn tjaffer (!) , bouwjaar 95, 1.1 benzine,kmstand 145.000, lekt na de laatste keer olieverversen een heel klein beetje olie...
Bij inspectie lijkt het uit de kast van de distributieriem te komen,
waarschijnlijk de keerring van de nokkenas ??
Kan het door de soort motorolie komen, altijd NIET synthetische olie gebruikt zoals Valvoline of Total, nu op aanraden van de APK keurmeester Total Quartz 5000, dwz minerale olie 15W40.
Het is nu nog niet ernstig; aan de carterpan hangen nu alleen maar constant oliedruppeltjes,
maar ik voorzie dat het erger wordt.
Ander olie erin of een of andere toevoeging en het is over ??
Als het vervangen wordt van de oliekeerring schat ik dat het hele blok eruit moet (bij een Tjaffer kom je er nie zo makkelijk bij!): veel werk dus dat kost een paar centen.
Begin bijna te overwegen om dan maar gelijk een revisieblok erin te zetten . Wie heeft daar ervaring mee en waar in de omgeving van Utrecht is aan een goed revisieblok van een AX te komen ?
Advies ?
Beste Groet'n, Kermit
olielekkage?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
olielekkage?
een tjaffer is een "mega-mehari AX
Klinkt meer als de koppaking die lek is, wel de bekende plek iig!
Koppaking is een dag werk als je een beetje handig bent met sleutelen.
Kosten zijn ongeveer 80euro hier in NL, via ebay.co.uk 40euro.
Je zou er wel direct de distributie, spanrol en waterpomp bij kunnen meepakken
Is vaak wel aan te raden met deze km stand, weet niet of het al gebeurd is ?
Koppaking is een dag werk als je een beetje handig bent met sleutelen.
Kosten zijn ongeveer 80euro hier in NL, via ebay.co.uk 40euro.
Je zou er wel direct de distributie, spanrol en waterpomp bij kunnen meepakken
