trillen bij remmen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

trillen bij remmen

Post by katuut »

Hoi

de ax van mijn vrouw rammelt bij het remmen,

(het zijn niet de remschijven want die zijn nieuw)

nu zit er veel ruimte op een aandrijfas. kan dit de reden zijn? of toch een stuurkogel er bij?


Grt Ruud
blaffende woofers bijten niet ;-)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ruimte op een aandrijfas lijkt me niet echt goed...?

Het rammelen kan ook veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een stabilisatorstang, maar dat zou zich sneller bij in- en uitveren laten horen dan bij remmen, is een beetje een klapperend geluid...
Zitten de remklauwen goed vast?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

In je titel lees ik overigens over trillingen, en in je startpost heb je het over rammelen, kun je iets specifieker zijn?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

hectometer
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
Location: Amsterdam

trillen bij remmen

Post by hectometer »

"t kunnen heel goed de achterste draagarmrubbers zijn.

Deze worden na verloop van tijd slap.
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

de conclusie van achterste draagarmrubbers is inderdaad een redelijke!

verder kan een homokineet van de aandrijfas ook best voor trilling zorgen, of vuil in het remsysteem (stof of vuil in de klauw of tussen de schijf en de naaf)
Image

yup
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: TueNov03, 2009 11:11:10 PM

Post by yup »

Neem die auto naar een goede garage mee en binnen een paar minuten kunnen ze je vertellen wat het probleem is.

Ik denk dat het de draagarmrubbers kunnen zijn want dat is een zwak punt bij de 106/AX/Saxo. Gaat gewoon snel stuk en volgens mij is de enige oplossing hele draagarm(en) vervangen. Kost je 100 euro voor 2 draagarmen als je goed zoekt op internet, op verzoek kan ik je adres geven waar je ze kan vinden (wil niet spammen). Ze sturen op maar je kan ook ophalen.

Maar uiteraard EERST laten controleren he.

Oh ja dit is ook ZEER belangrijk, hebben ze je klauwen en geleidebussen GOED gangbaar gemaakt tijdens het vervangen van je remmen? Als je klauw vastzit zit je de hele tijd te remmen, waardoor de schijven overhitten en kromtrekken! De AX heeft geen geventileerde schijven, en overhit dus zeer snel.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

yup wrote: Ik denk dat het de draagarmrubbers kunnen zijn want dat is een zwak punt bij de 106/AX/Saxo. Gaat gewoon snel stuk en volgens mij is de enige oplossing hele draagarm(en) vervangen.
dit klopt niet, de rubbers zijn ook los te vervangen.
Image

yup
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: TueNov03, 2009 11:11:10 PM

Post by yup »

Hmmm ok ? Zijn de fusekogels ook los te vervangen dan?
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994

Post Reply