Bedankt voor de snelle reacties, ik spreek wel nederlands

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
davidquysner
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SatJun12, 2004 12:08:51 AM
Location: Den Haag

Bedankt voor de snelle reacties, ik spreek wel nederlands

Post by davidquysner »

Ik had dat ook als eerst gedacht, maar als de " axel" gaat of "cv shaft" in engels (die van de schakelbox naar het wiel zelf gaat om hem aan te drijven) krijg je normaal gesproken meer van een klik, dit geliud is dieper. En langzamer, als die "axles' kapot gaan in mijn ervaring krijg je het ook vaker alleen als je kracht aan de wielen zet en dit geluid gebuert vaker als ik remmend om een bocht ga. Iemand zij dat het een "steek as" zou kunnen zijn. Is dat het Nederlands term for "axle" en trouwens de beschermende rubbere sockjes zijn allemaal in goede staat. Reacties zijn gewaardeert en alvast bedankt. Het zou zeker een axel kunnen zijn maark ik wou gewoon de specifieke aspecten van het probleem laten horen. Bedankt!! Onwijs coole site.

David
1987 Citroën Ax 1.0
1989 Citroën Ax K-Way 1.1
1987 Jeep Grand Wagoneer 5.9ltr
1964 Cadillac Coupe de Ville 7.2ltr

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

De steekas is inderdaad de axle, ook wel aandrijfas genoemd. Als je remt zet je ook kracht op de wielen en de assen, dus dan zou het ook kunnen optreden. Gasgeven in een bocht zou hetzelfde effect moeten hebben denk ik.

Toevallig geen nieuwe remblokken geplaatst, in combinatie met geplakt lood aan de binnenkant van de velg, dat gaf bij mijn AX een hoop herrie, het lood is verwijderd, en het probleem is weg.

Post Reply