AX 1.1 i uit 1996: verkopen of laten repareren?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX 1.1 i uit 1996: verkopen of laten repareren?
Beste allemaal,
Wij hebben twee en een half jaar een AX 1.1 i uit mei 1996. Tijdens onze vakantie vorige week hadden we er wat problemen mee, en vandaag zijn we naar de garage gegaan. (We hebben zelf geen verstand van auto's.)
Sinds we hem hebben hebben we aan APK-keuringen en daaruit voortkomende reparaties al bijna 3000 euro betaald aan de garage, en de garage heeft ons nu laten weten dat de reparaties die we nu moeten laten uitvoeren weer zo'n 1000 euro gaan kosten.
Voor dat geld doen ze dit:
* twee delen van de uitlaat vervangen
* radiator vervangen
* benzineslang bij motor vervangen
* glas van koplampunit rechtsvoor zit los, dat maken ze weer vast.
Wij beginnen ons af te vragen of het autootje niet zo'n beetje aan zijn eind is, en of dit de moeite nog wel waard is. Wellicht kunnen we beter een andere kopen, al heeft 'ie het altijd wel goed gedaan: start altijd meteen en rijdt lekker. Ook zijn we er aan gehecht; veel laadruimte, 'klapluikje' in het dak, licht en zuinig.... en van oudsher een mooi merk, Citroën.
Hebben jullie een advies voor ons: laten repareren of verkopen? (Er staat zo'n 147.000 km. op de teller, en wij zijn geloof ik de derde eigenaar.)
Alvast bedankt,
Wij hebben twee en een half jaar een AX 1.1 i uit mei 1996. Tijdens onze vakantie vorige week hadden we er wat problemen mee, en vandaag zijn we naar de garage gegaan. (We hebben zelf geen verstand van auto's.)
Sinds we hem hebben hebben we aan APK-keuringen en daaruit voortkomende reparaties al bijna 3000 euro betaald aan de garage, en de garage heeft ons nu laten weten dat de reparaties die we nu moeten laten uitvoeren weer zo'n 1000 euro gaan kosten.
Voor dat geld doen ze dit:
* twee delen van de uitlaat vervangen
* radiator vervangen
* benzineslang bij motor vervangen
* glas van koplampunit rechtsvoor zit los, dat maken ze weer vast.
Wij beginnen ons af te vragen of het autootje niet zo'n beetje aan zijn eind is, en of dit de moeite nog wel waard is. Wellicht kunnen we beter een andere kopen, al heeft 'ie het altijd wel goed gedaan: start altijd meteen en rijdt lekker. Ook zijn we er aan gehecht; veel laadruimte, 'klapluikje' in het dak, licht en zuinig.... en van oudsher een mooi merk, Citroën.
Hebben jullie een advies voor ons: laten repareren of verkopen? (Er staat zo'n 147.000 km. op de teller, en wij zijn geloof ik de derde eigenaar.)
Alvast bedankt,
Laura en Mark (LaMa)
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
-
- Moeder Overste
- Posts: 2176
- Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
- Location: Beekbergen/axclubforum
Auto is zeker niet aan zijn eind en eigenlijk is het een enorm bedrag voor deze reparaties!
Voor weinig heb je een andere koplamp en die kan je er zo in klikken.
Uitlaat op het forum proberen te vinden, kost ook niet echt veel.
Is de radiator lek dat deze vervangen moet worden?
Welke benzineslang is er lek?
Voor weinig heb je een andere koplamp en die kan je er zo in klikken.
Uitlaat op het forum proberen te vinden, kost ook niet echt veel.
Is de radiator lek dat deze vervangen moet worden?
Welke benzineslang is er lek?
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als ik zie wat ze voor die 1000 euro doen dan neem ik aan dat de onderdelen toch wel met goud omhuld zijn?
De dingen die er tussen staan zijn op zich nog redelijk zelf te doen als je tenminste wil... het kunnen is meestal het probleem niet zozeer. Er zijn hier op het forum zat a-technische personen te vinden die toch veel aan hun AX zelf doen, het is de wil die er moet zijn.
Wat sowieso iedereen kan is een koplampunit vervangen. Op de sloop voor €10,- â €15,- wel te krijgen (en anders voor €25,- nieuw (imitatie)). Eruithalen heb je misschien een punttang voor nodig maar voor het plaatsen heb je alleen je eigen kracht nodig.
Voor de andere dingen zou ik eens een prijs opgaaf bij een andere garage doen want 1000 euro voor die dingen is echt te duur.
En wat betreft weg doen... je hebt er al een hoop ingepompt, je weet nu wat je hebt. Koop je dan iets anders begin je in principe weer opnieuw.
P.S. vul in je profiel even in waar je woont... misschien is er iemand is de buurt die je wil helpen.
De dingen die er tussen staan zijn op zich nog redelijk zelf te doen als je tenminste wil... het kunnen is meestal het probleem niet zozeer. Er zijn hier op het forum zat a-technische personen te vinden die toch veel aan hun AX zelf doen, het is de wil die er moet zijn.
Wat sowieso iedereen kan is een koplampunit vervangen. Op de sloop voor €10,- â €15,- wel te krijgen (en anders voor €25,- nieuw (imitatie)). Eruithalen heb je misschien een punttang voor nodig maar voor het plaatsen heb je alleen je eigen kracht nodig.
Voor de andere dingen zou ik eens een prijs opgaaf bij een andere garage doen want 1000 euro voor die dingen is echt te duur.
En wat betreft weg doen... je hebt er al een hoop ingepompt, je weet nu wat je hebt. Koop je dan iets anders begin je in principe weer opnieuw.
P.S. vul in je profiel even in waar je woont... misschien is er iemand is de buurt die je wil helpen.
Hoi CitroCin,
Bedankt voor je snelle reactie!
Bedankt voor je snelle reactie!
Tja, maar.... ik denk niet dat wij dat zelf kunnen.CitroCin wrote: Voor weinig heb je een andere koplamp en die kan je er zo in klikken.
Uitlaat op het forum proberen te vinden, kost ook niet echt veel.
Ja! Lek gegaan Frankrijk, bij een garage schoongemaakt en opnieuw gevuld, en na drie dagen ging het lampje alweer branden.... Met water gevuld en naar Nederland gereden.CitroCin wrote: Is de radiator lek dat deze vervangen moet worden?
Tja, de meneer zei iets over dat 'er iets stuk was aan een bezineslang bij de motor'.... klonk wel ernstig dacht ik...CitroCin wrote: Welke benzineslang is er lek?
Laura en Mark (LaMa)
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Beste MBa@NL,
Bedankt voor je reactie!

De garage waar we nu geweest zijn is een Citroën-dealer. Dat kan zeker dan het beste weer een (andere) Citroën-dealer zijn, die we dan bellen?
Bedankt voor je reactie!
Ja, natuurlijk, alle AX-onderdelen zijn toch met goud omhuld?MBa@NL wrote:Als ik zie wat ze voor die 1000 euro doen dan neem ik aan dat de onderdelen toch wel met goud omhuld zijn?

Ja, dat is wel een goed idee, om er op z'n minst IETS meer over te leren. Ik voel me toch altijd wel ERG klungelig als ik in zo'n garage sta en geen idee heb waar die mensen het over hebben. Ze kunnen me ook alles wijsmaken en dat voelt niet heel prettig.MBa@NL wrote:De dingen die er tussen staan zijn op zich nog redelijk zelf te doen als je tenminste wil... het kunnen is meestal het probleem niet zozeer. Er zijn hier op het forum zat a-technische personen te vinden die toch veel aan hun AX zelf doen, het is de wil die er moet zijn.
Laten we morgen op z'n minst een andere garage bellen.MBa@NL wrote:Voor de andere dingen zou ik eens een prijs opgaaf bij een andere garage doen want 1000 euro voor die dingen is echt te duur.
De garage waar we nu geweest zijn is een Citroën-dealer. Dat kan zeker dan het beste weer een (andere) Citroën-dealer zijn, die we dan bellen?
Daar zit wat in... Het voelde gewoon wel een beetje slapstick toen we de radiator met water gevuld hadden, en binnen een half uur de auto opeens een gigantische rotherrie begon te maken omdat de uitlaat ineens los hing.... We kregen het idee dat de auto onder ons uit elkaar begon te vallen en dat het afgelopen was met hem/haar.MBa@NL wrote:En wat betreft weg doen... je hebt er al een hoop ingepompt, je weet nu wat je hebt. Koop je dan iets anders begin je in principe weer opnieuw.
Goeie tip, gedaan!MBa@NL wrote:P.S. vul in je profiel even in waar je woont... misschien is er iemand is de buurt die je wil helpen.
Laura en Mark (LaMa)
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Hoi CitroCin,

Maar ik weet eigenlijk niet zeker of we dat durven: er nog mee rijden... Wat als hij helemaal afbreekt? Hij staat nu 'veilig' bij de garage....
Moeilijk zeg....
En als jullie ons niet kunnen helpen gaan we maandag voorzichtig weer naar de garage terug. Maar haalt 'ie dat nog?
Jeetje, dat zou heel fijn en aardig zijn!!! Ja, natuurlijk kunnen we dan komen, je hoort ons al van verre aankomen met die uitlaat!CitroCin wrote:Ben je anders misschien in de gelegenheid om zondag naar Nieuwegein te komen, daar hebben we een meeting bij het AC restaurant langs de A27.
Kunnen we altijd even naar de auto kijken.

Maar ik weet eigenlijk niet zeker of we dat durven: er nog mee rijden... Wat als hij helemaal afbreekt? Hij staat nu 'veilig' bij de garage....
Moeilijk zeg....
En als jullie ons niet kunnen helpen gaan we maandag voorzichtig weer naar de garage terug. Maar haalt 'ie dat nog?
Laura en Mark (LaMa)
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Nog even wat betreft die kosten...
Als ik de factureertijden er even bij pak van Citroën (kunnen door de jaren iets gewijzigd zijn maar het geeft wel een indicatie):
0,70
0,70
Ontluchten:
0,50
0,50
0,50
Lampen plaatsen:
0,20
Bij elkaar kom je dan op een totaal van 3,1 uur (wat dus 3 uur en 6 minuten inhoudt).
Iemand een idee hoeveel een manuur kost in een garage? Ik heb zelf echt geen flauw idee... maar laten we zeggen dt het bijvoorbeeld €40,- is dan heb je dus het volgende:
40 x 3,1 = €124,-
plus de onderdelen, even wat richtprijzen (van imitatie stukken):
Middenpijp: €60,-
Einddemper: €75,-
Benzineslang: €25,-
Radiateur: €90,-
Koplamp: €25,-
Totaal: €275,-
Inclusief BTW: €399,-
Nu zijn bovenstaande prijzen van de onderdelen de prijzen van imitatie onderdelen dus je zal er nog een 50% bij op moeten tellen als je bij een Citroën garage langsgaat maar dan zou je misschien uitkomen op een €600,-. In elk gevl niet de genoemde €1000,-.
Als ik de factureertijden er even bij pak van Citroën (kunnen door de jaren iets gewijzigd zijn maar het geeft wel een indicatie):
Er vanuitgaande dat het hier om de middenpijp en demper gaat:LaMa wrote:* twee delen van de uitlaat vervangen
0,70
Vervangen:LaMa wrote:* radiator vervangen
0,70
Ontluchten:
0,50
Als ik het gemiddelde neem van de leidingen die er in het vooronder aanwezig zijn kom ik op het volgende uit:LaMa wrote:* benzineslang bij motor vervangen
0,50
Vervangen:LaMa wrote:* glas van koplampunit rechtsvoor zit los, dat maken ze weer vast.
0,50
Lampen plaatsen:
0,20
Bij elkaar kom je dan op een totaal van 3,1 uur (wat dus 3 uur en 6 minuten inhoudt).
Iemand een idee hoeveel een manuur kost in een garage? Ik heb zelf echt geen flauw idee... maar laten we zeggen dt het bijvoorbeeld €40,- is dan heb je dus het volgende:
40 x 3,1 = €124,-
plus de onderdelen, even wat richtprijzen (van imitatie stukken):
Middenpijp: €60,-
Einddemper: €75,-
Benzineslang: €25,-
Radiateur: €90,-
Koplamp: €25,-
Totaal: €275,-
Inclusief BTW: €399,-
Nu zijn bovenstaande prijzen van de onderdelen de prijzen van imitatie onderdelen dus je zal er nog een 50% bij op moeten tellen als je bij een Citroën garage langsgaat maar dan zou je misschien uitkomen op een €600,-. In elk gevl niet de genoemde €1000,-.
Als je een beetje de weg kent is een AX "nauwelijks duurder in gebruik en onderhoud dan een brommer".
Naar de meeting komen is de beste optie.
Kan de garage die uitlaat niet provisorisch vastmaken?
Sommige dealers (niet alleen van Citroën) houden alleen van nieuwe auto's.
Naar de meeting komen is de beste optie.
Kan de garage die uitlaat niet provisorisch vastmaken?
Sommige dealers (niet alleen van Citroën) houden alleen van nieuwe auto's.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Hee
Door alleen al te kijken leer je al heel wat..
Afgelopen zaterdag hetzelfde meegemaakt, op de A31 in Frankrijk, bij Nancy, opeens een hoop herrie, allemaal toeters en bellen, lawaai onder de auto.. Gelijk de vluchtstrook op. Bleek de uitlaat afgescheurd te zijn...
Maar ja, op de vluchtstrook langs de Route de Soleil, zwarte zaterdag, veel geraas langs je heen, dan wil je daar snel weg. Zeker met je hele gezin erbij in de AX...
Dus het stuk uitlaat dat op de weg lag (hing nog onder de auto) provisorisch vastgehangen (ik had tirerips bij me) en zo konden we de snelweg af en op de sloop en ander exemplaar halen. Gereedschap geleend en het was binnen een uur klaar. Ik ben géén sleutelwonder, maar je moet wat hè.
Duzzz... haal jullie AX snel bij die oplichters weg en kijk alvast wat je zelf kan doen
En dit forum is gewoon erg tof, heb er zelf ook al veel aan gehad!

Door alleen al te kijken leer je al heel wat..
Afgelopen zaterdag hetzelfde meegemaakt, op de A31 in Frankrijk, bij Nancy, opeens een hoop herrie, allemaal toeters en bellen, lawaai onder de auto.. Gelijk de vluchtstrook op. Bleek de uitlaat afgescheurd te zijn...
Maar ja, op de vluchtstrook langs de Route de Soleil, zwarte zaterdag, veel geraas langs je heen, dan wil je daar snel weg. Zeker met je hele gezin erbij in de AX...
Dus het stuk uitlaat dat op de weg lag (hing nog onder de auto) provisorisch vastgehangen (ik had tirerips bij me) en zo konden we de snelweg af en op de sloop en ander exemplaar halen. Gereedschap geleend en het was binnen een uur klaar. Ik ben géén sleutelwonder, maar je moet wat hè.
Duzzz... haal jullie AX snel bij die oplichters weg en kijk alvast wat je zelf kan doen

En dit forum is gewoon erg tof, heb er zelf ook al veel aan gehad!
hoi
ik ben vorige week bij brazen gevraagd voor een nieuwe uitlaat van voor tot achter ca €400,--
een koplamp en een uitlaat valt best wel mee om te vervangen en zou er best wel eens het een en ander willen helpen.
ik hoor het wel
groeten vincent
ik ben vorige week bij brazen gevraagd voor een nieuwe uitlaat van voor tot achter ca €400,--
een koplamp en een uitlaat valt best wel mee om te vervangen en zou er best wel eens het een en ander willen helpen.
ik hoor het wel
groeten vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Nou, de auto staat weer bij ons thuis, we hebben hem nu ongerepareerd weer bij de garage vandaan gehaald. Alleen diagnosekosten betaald. Hij zei dat het een half uurtje werk geweest was, en de factuur was 47,30, dus nu weten we het uurloon bij Auto Boll Utrecht: 94,60 (incl. BTW).
En eigenlijk was hun schatting van de totale kosten 830 euro, niet 1000, zagen we nu op een papier staan, ze hadden gewoon voor de zekerheid een marge genomen.
Dus dan komt de schatting van MBa@NL toch aardig overeen met die van Auto Boll, behalve het uurloon dan....
Arbeid: 3,1 uur x 94,60 = 293,26
Onderdelen totaal: 275,- + 50% = 412,5 + 19% BTW = 490,875
Totaal: 784,135
De meneer van de garage heeft me nu trouwens iets preciezer verteld welke onderdelen vervangen moet worden; de radiateur; van de uitlaat de voorste uitlaatpijp en het middeldeel (waar de katalysator aan zit, maar die konden ze wel behouden); en van de benzineslangen: de slangen die vanaf de leiding naar het inspuithuis lopen.
Van de koplamp was het niet zeker dat hij vervangen moest worden; misschien was het met wat kit ook weer opnieuw vast te zetten, zei hij.
Ook was er nog het advies binnenkort iets te (laten) doen aan de roestschade: linksvoor en bij de wielkuip rechts.
Ik hoop heel erg dat iemand van jullie ons kan helpen, want nu moeten we dus èn aan de juiste onderdelen zien te komen, èn aan iemand die dat voor ons wil monteren voor een redelijk bedrag.
Ik ben heel blij met al jullie adviezen, het is een heel fijn forum, met heel aardige mensen!
Groetjes,
En eigenlijk was hun schatting van de totale kosten 830 euro, niet 1000, zagen we nu op een papier staan, ze hadden gewoon voor de zekerheid een marge genomen.
Dus dan komt de schatting van MBa@NL toch aardig overeen met die van Auto Boll, behalve het uurloon dan....
Arbeid: 3,1 uur x 94,60 = 293,26
Onderdelen totaal: 275,- + 50% = 412,5 + 19% BTW = 490,875
Totaal: 784,135
De meneer van de garage heeft me nu trouwens iets preciezer verteld welke onderdelen vervangen moet worden; de radiateur; van de uitlaat de voorste uitlaatpijp en het middeldeel (waar de katalysator aan zit, maar die konden ze wel behouden); en van de benzineslangen: de slangen die vanaf de leiding naar het inspuithuis lopen.
Van de koplamp was het niet zeker dat hij vervangen moest worden; misschien was het met wat kit ook weer opnieuw vast te zetten, zei hij.
Ook was er nog het advies binnenkort iets te (laten) doen aan de roestschade: linksvoor en bij de wielkuip rechts.
Ik hoop heel erg dat iemand van jullie ons kan helpen, want nu moeten we dus èn aan de juiste onderdelen zien te komen, èn aan iemand die dat voor ons wil monteren voor een redelijk bedrag.
Ik ben heel blij met al jullie adviezen, het is een heel fijn forum, met heel aardige mensen!
Groetjes,
Laura en Mark (LaMa)
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: TueFeb10, 2009 4:12:00 PM
Koplamp nieuw (imitatie maar prima), 24.78 excl. verzenden:
http://www.winparts.nl/Onderdelen/Verli ... 07-1998.12
Pijp heb ik misschien nog liggen. Een 1.1 heeft alleen een Katalysator en een einddemper. Moet alleen even kijken of het compleet is (voorste deel voor de katalysator). Radiateur heb ik ook nog liggen, alleen geen thermoschakelaar voor de koelfan. Misschien iemand anders? Ben niet helemaal zeker van de kwaliteit...
Benzineslangen zijn zo vervangen en kosten vast niet zoveel bij de Brezan of andere automaterialenhandel. Alleen even de goeie afmetingen
. 150 euro in totaal is wel de max, denk ik. Zelfs als je er nog een nieuwe uitlaatpakkingring en einddemperklem bij neemt
. Roest is weer wat anders, maar da's geen APK (maar wel onprettig).
Kom langs bij de meeting, doe daar de kap open en dan komt er vast al een hoop goed
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... highlight=
http://www.winparts.nl/Onderdelen/Verli ... 07-1998.12
Pijp heb ik misschien nog liggen. Een 1.1 heeft alleen een Katalysator en een einddemper. Moet alleen even kijken of het compleet is (voorste deel voor de katalysator). Radiateur heb ik ook nog liggen, alleen geen thermoschakelaar voor de koelfan. Misschien iemand anders? Ben niet helemaal zeker van de kwaliteit...
Benzineslangen zijn zo vervangen en kosten vast niet zoveel bij de Brezan of andere automaterialenhandel. Alleen even de goeie afmetingen


Kom langs bij de meeting, doe daar de kap open en dan komt er vast al een hoop goed

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... highlight=
Fantastisch, heel graag!
We komen zeker!
Maar ik weet niet of ik aan die onderdelen kan komen, zou niet goed weten waar, hoe, en of ik dan precies het juiste koop.
Die koplamp kon volgens de garage met kit ook nog wel gerepareerd worden, hoefde misschien niet vervangen te worden. Kan iemand dat, en neem je dan kit mee?
Tot zondag!
We komen zeker!
Maar ik weet niet of ik aan die onderdelen kan komen, zou niet goed weten waar, hoe, en of ik dan precies het juiste koop.
Die koplamp kon volgens de garage met kit ook nog wel gerepareerd worden, hoefde misschien niet vervangen te worden. Kan iemand dat, en neem je dan kit mee?
Tot zondag!
Laura en Mark (LaMa)
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Onze wie-is-wie staat hier:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=313832
Dat snap ik, dat die garage die koplamp graag wil kitten. Dat levert met hun werkplaatstarief meer op aan uurloon dan dat een nieuwe imitatiekoplamp kostLaMa wrote:Fantastisch, heel graag!
We komen zeker!
Maar ik weet niet of ik aan die onderdelen kan komen, zou niet goed weten waar, hoe, en of ik dan precies het juiste koop.
Die koplamp kon volgens de garage met kit ook nog wel gerepareerd worden, hoefde misschien niet vervangen te worden. Kan iemand dat, en neem je dan kit mee?
Tot zondag!

Meer dan € 90/h aan werkplaatstarief drijft de klanten vanzelf weg van de merkdealers voor auto's als de AX.
Maar ook is er de vraag of voor oudere auto's de kennis en interesse nog wel aanwezig is bij merkdealers die tegenwoordig vooral gewend zijn aan nieuwe lease-auto's met veel electronica die je uitleest met een kastje.
Dan kom je vanzelf terecht bij specialisten buiten het directe dealernetwerk.
Maar ook is er de vraag of voor oudere auto's de kennis en interesse nog wel aanwezig is bij merkdealers die tegenwoordig vooral gewend zijn aan nieuwe lease-auto's met veel electronica die je uitleest met een kastje.
Dan kom je vanzelf terecht bij specialisten buiten het directe dealernetwerk.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km