Ik heb er lang mee gewacht om een berichtje op het forum te zetten. Omdat ik niet goed weet hoe ik het moet omschrijven. Ik ga het toch proberen.
Als mijn auto een uur niet heeft gelopen, en hem dan weer wil gebruiken gebeurd het volgende:
- Hij start altijd perfect!
- Ik laat hem even 10 seconden draaien voordat ik weg rij..
- Maar dan: Als ik normaal weg probeer te rijden gaat het de eerste meter goed maar daarna begint ie te stotteren en valt als het waren mijn gas weg. Het is niet stotteren an verzuipen maar maar meer hakkeren/happeren (ja zoek daar maar eens een goed woord voor)
- Wat ik dan doe is erg veel gas geven en de koppeling laten slippen. Maar zelfs dan wil de auto soms nog een paar keer haperen (dan word ik van voor naar achter geslingerd)
Als ik 50 meter verder ben ik alles gewoon goed met uitzondering van het volgende:
Hij houdt heel erg in onderin. Dan geef je plankgas en dan gaan je toeren in zijn 2e versnelling niet omhoog. Dit duurt een 2 à 3 seconden: dan trap ik hem even door.
En de auto rijdt weer als een zonnetje.
Dit verhaal doe ik zeg maar 2 straten over voordat ie weer goed rijdt.
Rara, wat kan het zijn? Geen motorstoring, temp sensor vervangen.
ten einde raad: slaat af bij wegrijden
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wat voor soort motor heb je?
Ik had in het begin als de auto net wakker was ook dat ie de eerste keer dat ik naar twee schakelde of terugschakelde dat ie ging hakkelen, bijna afslaan, en dan kon ik 'm alleen met veel toeren (en lawaai) aan houden, als ie al aan bleef. Paar honderd meter verderop alles weer okee.
De oplossing toen: een ander injectiehuis. Dat was een 1.1i.
Ik had in het begin als de auto net wakker was ook dat ie de eerste keer dat ik naar twee schakelde of terugschakelde dat ie ging hakkelen, bijna afslaan, en dan kon ik 'm alleen met veel toeren (en lawaai) aan houden, als ie al aan bleef. Paar honderd meter verderop alles weer okee.
De oplossing toen: een ander injectiehuis. Dat was een 1.1i.
Kijk uit, een Cactussssss
Al opgelost? Anders is het inderdaad een kwestie van de boel uit elkaar trekken. Je kunt wel leuk middeltjes in je injectiehuis spuiten maar dat komt ook niet overal bij... Heb het zelf ook bij een 1.1 (Bosch) maar die ga ik niet eens uit elkaar halen. Dat gaat gewoon een ander injectiehuis worden...
Je zou eens kunnen proberen om een paar tanks BP Ultimate of Shell V-Power o.i.d. te tanken.
Deze brandstoffen hebben extra reinigende dopes en althans ik heb er goede ervaringen mee.
Brandstofdamp komt volgens mij overal waar ook vervuiling ontstaat en lost die geleidelijk op, in tegenstelling tot een spray die je maar kort verstuift.
Deze brandstoffen hebben extra reinigende dopes en althans ik heb er goede ervaringen mee.
Brandstofdamp komt volgens mij overal waar ook vervuiling ontstaat en lost die geleidelijk op, in tegenstelling tot een spray die je maar kort verstuift.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
ha, EXACT wat mijn GT had..
ik had het gevoel dat het bij mij een kapotte temperatuursensor was, de groene in het thermostaathuis als ik me niet vergis.
bij mij is echter alles vervangen;
-injectiehuis
-ecu
-ontstekingshuis met verdeler
-bougies
-bougiekabels
probleem bleef... nogmaals een andere ECU gaf bij mij uitsluitsel!
bij mij heeft 1 vd vorige eigenaar ooit de uitleesstekker vd ECU doorverbonden, waardoor er gewoon kortsluiting ontstond (draadjes waren aan elkaar verbonden), die ECU heeft het denk ik gewoon opgegeven...
ik had het gevoel dat het bij mij een kapotte temperatuursensor was, de groene in het thermostaathuis als ik me niet vergis.
bij mij is echter alles vervangen;
-injectiehuis
-ecu
-ontstekingshuis met verdeler
-bougies
-bougiekabels
probleem bleef... nogmaals een andere ECU gaf bij mij uitsluitsel!
bij mij heeft 1 vd vorige eigenaar ooit de uitleesstekker vd ECU doorverbonden, waardoor er gewoon kortsluiting ontstond (draadjes waren aan elkaar verbonden), die ECU heeft het denk ik gewoon opgegeven...

Alleen ontstekingen met contactpuntjes (conventionele ontsteking) werken met condensatoren.
Omdat de AX altijd een electronische, met of zonder verdeler, ontsteking heeft zitten er geen condensatoren in het AX/Visa ontstekingssysteem.
Ik denk nèt als Peter dat je het probleem in de temperatuursensor zult moeten zoeken; mogelijk geeft deze geen of verkeerde waardes door aan de ECU.
Omdat de AX altijd een electronische, met of zonder verdeler, ontsteking heeft zitten er geen condensatoren in het AX/Visa ontstekingssysteem.
Ik denk nèt als Peter dat je het probleem in de temperatuursensor zult moeten zoeken; mogelijk geeft deze geen of verkeerde waardes door aan de ECU.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82