voorwielen negatief zetten?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
robert2cv
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: MonSep01, 2003 8:24:09 PM

voorwielen negatief zetten?

Post by robert2cv »

Ter verbetering van de wegligging in bochten wil ik mijn voorwielen nagatief zetten (schuin met de bovenkant naar binnen zetten). Naar mijn idee kan je dit berieken met het verschuiven van de veerpootbevestiging aan het chassis. Algemene bronnen zeggen dat 2 gragen maximaal goed is. Kan iemand mij vertelllen hoeveel millimeter ik dan mijn gaten van de veerpootbevestiging moet verzetten?

Dank.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: voorwielen negatief zetten?

Post by denny »

robert2cv wrote:Ter verbetering van de wegligging in bochten wil ik mijn voorwielen nagatief zetten (schuin met de bovenkant naar binnen zetten). Naar mijn idee kan je dit berieken met het verschuiven van de veerpootbevestiging aan het chassis. Algemene bronnen zeggen dat 2 gragen maximaal goed is. Kan iemand mij vertelllen hoeveel millimeter ik dan mijn gaten van de veerpootbevestiging moet verzetten?

Dank.


waarom zou je dat doen als je de auto niet voor racedoeleinden gebruikt?? ten eerste zul je id de gaten moet dichtlassen en opnieuw boren (of beter haal adaptor platen). en het effect zul je in het dagelijks verkeer nauwelijks merken. verder krijgen je wiellagers het zwaarder te verduren, slijten je banden onregelmatig, staat er meer spanning om het chassis etc etc..

groeten

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

robert2cv
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: MonSep01, 2003 8:24:09 PM

Post by robert2cv »

het is voor racedoeleinden en je kunt volgens mij de veerpootbevestiging 90 graden draaien, zodat alleen boren voldoet. weet je waar adaptor platen te koop zijn?

groeten

robert

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

robert2cv wrote:het is voor racedoeleinden en je kunt volgens mij de veerpootbevestiging 90 graden draaien, zodat alleen boren voldoet. weet je waar adaptor platen te koop zijn?

groeten

robert


remola autosport
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply