Bevestiging uitlaat.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Bevestiging uitlaat.

Post by KMvrtr »

Bij mijn AX hangt de uitlaat zowat tegen de stabilisatorstang aan. Af en toe loopt ie ook echt aan zo te zien.
Bij mijn donor-AX hangt ie mooi vrij.

Nou viel me op dat er een bevestiging zit aan de uitlaat bij de versnellingsbak, alleen dat daar geen moer in zat. Dus wilde ik die van de donor afhalen, maar daar zit er ook geen moer in.
Het gaat om de buis die vanaf het spruitstuk naar beneden gaat en dan onder het blok door. Net voor de bevestiging aan de middenpijp zit er boven op de buis een lip die precies past op een gat in de versnellingsbak.

Nu is dus mijn vraag of er sowieso daar wel een moer in hoort? Foto'tje heb ik niet bij de hand helaas.
En als daar inderdaad een moer hoort te zitten, weet iemand dan ook de maten daarvan toevallig?

Groet,

Antoine

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

heb bij rob eronder gelegen maar daar zat ook geen moer
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Joost wrote:heb bij rob eronder gelegen maar daar zat ook geen moer


ja maar die hoort er dus wel, zit een beetje op en lastige plaats dus word bij de gangbare garages gewoon niet teruggezet bij vervanging. Als deze er gewoon wel zit gaat je spruitstuk ook een stuk langer mee omdat hij gewoon met dezelfde frequentie van het blok meetrilt.
Is gewoon een m8 bout dacht ik.

groeten

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Ik heb hem ook nog vast, volgens mij zit hij bevestigd met een bout en een veer daarin, maar dat weet ik niet helemaal meer zeker.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Bedankt Denny, ik ga er mee aan de slag.
Kan je daarvoor trouwens Gamma/Praxis kwaliteit moeren gebruiken, of moet het een hogere hardheid of zoiets hebben?

Groet,

Antoine

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Gamma en praxis is over het algemeen k*t. Probeer een bout te vinden met 8.8 op de kop. Niet die dingen waar 4.3 op staan. Die zijn van zogenaamd pisbakkenstaal. 8.8 bouten hebben een veel hogere treksterkte. Dat is trouwens aan te raden voor alle klussen die je doet aan je auto. Voor degene met geld teveel er is ook nog een klasse hoger 12.9 die wordt gebruikt in de vliegtuigindustrie enzo. Van die dingen is het zowat onmogelijk om een m3 dol te trekken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

I know Sander.
Probleem is dat ik nog geen adres heb gevonden waar ik aan losse bouten kan komen.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Hier in Alkmaar zijn ze trouwens wel een stapje verder en hebben ze goeie bouten bij de bouwmarkten liggen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Heb er eentje gehaald bij de dealer. Kost niks, iets van een euro of zo.

Het heet trouwens de vlampijpbeugelbout.
Leuk woord voor galgje!

Helaas blijkt de schroefdraad in de versnellingsbak verrot te wezen. De bout bleef draaien bij montage.
Hoe krijg ik dat nou weer gefikst?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sander wrote:Hier in Alkmaar zijn ze trouwens wel een stapje verder en hebben ze goeie bouten bij de bouwmarkten liggen.



karwei 's-Hertogenbosch 4.8 je hebt me weer iets geleerd Sanders
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

KMvrtr wrote:Heb er eentje gehaald bij de dealer. Kost niks, iets van een euro of zo.

Het heet trouwens de vlampijpbeugelbout.
Leuk woord voor galgje!

Helaas blijkt de schroefdraad in de versnellingsbak verrot te wezen. De bout bleef draaien bij montage.
Hoe krijg ik dat nou weer gefikst?


Als je het goed wilt doen. Zou ik het gat een maat groter uittappen en dan gewoon een grotere bout nemen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply