Wiellager?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Wiellager?

Post by arjanklepper »

Hoi allemaal.

Ben ik mijn auto aan het maken voor de apk (was in de voorkeuring geweest) even een ashoesje gedaan handremkabel en een nummerbordlampje. Denk ik heerlijk klaar te zijn.

Dat bleef bij denken. Nu reed ik vannochtend naar mijn werk. hoor ik opeeens halverwege de rit een aanlopend geluid echt heel hard ben gestopt heb gekeken maar niets te zien. dit geluid verdween even en kwam later weer terug. nu zit ik op mijn werk en vraag me af wat dit is.

Als er niets zichtbaars aanloopt en hij gilt ook tijdens het remmen wat zou het dan kunnen zijn? mijn wiellager?

het begon in een keer en is erg luid. het geluid was er dus niet en is ook niet langzaam harder geworden maar in een keer was het er.

Alvast bedankt,
Groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Een wiellager hoor je meestal eerst in de bocht. Een brommend geluid.

Zou ook kunnen dat je Vnaar gilt of je spanrol in je distributie herrie maakt.

Als het stationair stilstaand ook op te roepen is dan zit het ergens aan de distributiekant van je motor.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

na het is niet echt gillen van een snaar.
het was tijdens het rijden echt een aanloopgeluid. het klonk alsof het links voor zat. Heb er meteen ondergelegen maar zag niet iets wat aan kan lopen.
vanmiddag maar voorzichtig naar huis rijden en dan op assteuntjes alles controleren.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mark wrote:Een wiellager hoor je meestal eerst in de bocht. Een brommend geluid.
Niet altijd hoor: mijn Volcane had ook ineens van de ene op de andere dag een kapot lager. Dat voelde echt als geknars in het stuur. Daarnaast ook bij snelheden vanaf 50km/u een luide toon, niet echt te omschrijven als gegil of als gebrom, maar meer iets er tussenin.
't Klonk ook anders dan het kapotte wiellager van de diesel, maar desondanks tóch lager stuk!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

... en bij mij was het weer een boenk-boenk-boenkend geluid dat zich maar af en toe voordeed, en zowel bij rechtdoor als in bochten. Eén van de kogeltjes was aan één kant roestig...
Kijk uit, een Cactussssss

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Tot op heden geen oorzaak gevonden. en prompt is het geluid weg.
als of dat aanlopende deel schrikt als je eronder kijkt en zich dan tijdelijk verstopt.
Najah toch maar naar de apk gestuurd vandaag om te kijken of hij daar doorheen komt.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Post Reply