Nieuw motorblok maar wil niet starten!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
wegmisbruiker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: MonAug18, 2008 8:47:19 PM
Location: Beverwijk

Nieuw motorblok maar wil niet starten!

Post by wegmisbruiker »

Ik heb in mijn ax 1.1 carborateur motor van firstclass een ander motorblok ingebouwd. het gaat om een 1.4 GT injectie blok.
Verder zijn er geen problemen opgetreden tot het moment we hem wilde starten! Alles draaid, staat op tijd gaf heel eventjes druk op de benzine maar viel daarna weg. We hebben de ECU, ontstekingsmodule, brandstofpomp, bobine, lamdasensor kortom alles over gebouwd van 1.4 GT naar 1.1
Probleem is hij geeft geen vonk! We dachten eerst problemen met brandstofpomp dat ie ter beveiliging geen vonken doorgaf dus is die vervangen en doet nog steeds niks.
Zijn er leden die hier al eens eerder mee te maken kregen? Of iemand die mij kan vertellen wat we verder nog vergeten zijn?
Mvg ricardo

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

mss hetzelfde als ik had. vervangen de bougies/kabels ook ?
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Als je 't contact op 'D' zet, maar niet doordraait om te starten, gaat het motorcontrole-lampje dan branden?

'k Heb het idee dat je ECU een spanning mist.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Dus als ik het goed begrijp heb je 1.1 carb omgebouwd naar 1.4 GT met injectie? Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan, dus ik kan je vast helpen.

Ik heb mijn 1.1 carb -kabelboom op het 1.4-blok gemonteerd en bij de ontsteking enkele verbindingen gemaakt met de kabelboom die bij de ECU hoort. (bobinesignaal geloof ik)

Heb je een verdelerkap onsteking of DIS-ontsteking?
Indien verdelerkap ziet het er +- zo uit: http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... _A0264.jpg

Normaal zou je ontsteking moeten werken zonder de ECU!

Wat zooi die je verder op weg kan helpen:
Image
Image
Image

Ik heb de beter leesbare schema's incl legende nog wel. Als je ze wil moet je ze maar vragen, dan stuur ik ze door.

Als je het contact opzet HOORT het bij bepaalde axen zo dat hij maar heel ff benzinedruk geeft. Dat is gewoon ff de leiding op druk zetten. Van zodra ie echt loopt draait ze opnieuw.

@ mnm: carbaxjes hebben geen motorcntrole lampje :P

Wat voor type GT draadboom heb je gebruikt? En het gaat toch over een fase 1 ax hé? (=<1991 en vierkant dash)

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Anders gewoon lampje op uitlees stekker maken :wink:
Techniek is simpel zolang je het snapt !

Post Reply