Kan iemand me helpen met het volgende?
Plaisir 1.1 inj 1991 76000 km. Het was altijd starten en lopen, al vriest het 10 graden. Tot aan vorige week. Nu start hij soms wel, en af en toe moet je hem weer aandrukken. Accu doorgemeten, en deze is goed. Voor de zekerheid ook met startkabels vanuit een andere auto aangesloten. Dan startte hij niet, en na een uurtje wachten ineens weer wel. Ik heb dit forum al eerder geraadpleegd, dus het meest logische gedaan, de ontstekingsmodule (+ koelpasta en contactspray) vervangen. En hij deed het weer..................24 uur. Vanochtend weer hetzelfde probleem. Wanneer iemand hem aandrukt en hij weer start en loopt, dan is er niets aan de hand, geen enkele hapering en trekt hij lekker door. Trouwens, de startmotor doet het gewoon, dus dat lijkt me dan ook uitgesloten.
Wat is nu het beste om te doen? Ik ben trouwens een aardige leek op autogebied, maar ik wil het graag eerst zelf proberen, voordat de garageprofi's er zich over gaan buigen.
Ik hoor graag een reactie................
Start niet, ontstekingsmodule al vervangen, en wat nu?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
Dan zou het wel eens kunnen zijn dat de bobine de eerste ontstekingsmodule stuk gemaakt heeft, en nu ook de nieuwe module vroegtijdig vermoord heeft.
Bij een defecte ontstekingsmodule is het zeer aan te raden om ook (altijd) meteen de bobine te vervangen.
Bij een defecte ontstekingsmodule is het zeer aan te raden om ook (altijd) meteen de bobine te vervangen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Welkom nieuw AX lid
Thanks, dan ga ik weer een nieuwe ontstekingsmodule halen, dit keer met bobine erbij......
-
- Welkom nieuw AX lid
-
- Welkom nieuw AX lid
Ik heb alles vervangen, en ik kan jullie hierbij melden dat hij weer perfect loopt................ Thanks voor de hulp en de snelle reacties.