Koppeling deel 2

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Koppeling deel 2

Post by q01z »

Ok,

ik heb het weer voor elkaar.. me ouders zijn op vakantie en zoals gewoonlijk gaat dan alles net kapot wat anders pas over 3 weken kapot gegaan zou zijn..

nou had ik al een paar weken het gevoel dat de koppeling van de Cinquecento plakte.. maar nu reed ik net terug vd sloop [nieuwe skirts] en kwam ik erachter dat als ik de motor flink warm liet worden [veel gas dus] dat ik dan NIET meer kon schakelen..
ik trok plankgas weg bij een rotonde.. 1-->2 ging goed.. 2-->3 ging erg lastig.. gewoon rammen dus.. en van 3-->4 deedtie nix meer.. kon ook niet terug in de 3.. kon geen kant op..
dus ik stoppen, even 5min stil gestaan en ik kon weer rijden.. maar ik moet nu echt rammen.. en zelfs met vol ingetrapte koppeling poetst hij nog netjse zn tanden!

heeft er iemand suggesties???
waar kan dit aan liggen?
verrote plaat of uitgerekte kabel??

:( I think I need a hug :(
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kapot gesleten drukgroeplager en als je flink door blijft stampen dan breekt de gaffel of hevel in je versnellingsbak
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Joost wrote:kapot gesleten drukgroeplager en als je flink door blijft stampen dan breekt de gaffel of hevel in je versnellingsbak


waarom moet iedereen altijd mijn vermoedens bevestigen :(
nou moet ik dus naar ZuidFrankrijk bellen met de mededeling 'pap, de koppeling van de auto van mam is kapot.. kan je even pinnen?'
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

nog een leuk iets. ik weet niet hoe lang je eral mee rond rijd maar een vastzittend druklager slijpt zich dwars door je uitgaande as heen. dus zo snel mogelijk vervangen is het devies als je ook nog niet eens een andere bak wilt kopen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

denny wrote:nog een leuk iets. ik weet niet hoe lang je eral mee rond rijd maar een vastzittend druklager slijpt zich dwars door je uitgaande as heen. dus zo snel mogelijk vervangen is het devies als je ook nog niet eens een andere bak wilt kopen


het gebeurde afgelopen woensdag.. rustig naar huis gereden en daarna heeftie stil gestaan.. ik laat me ook naar de garage slepen, ik ga dr niet meer mee rijden nu :P
ondanks dat ik eigenlijk elke dag wel een auto nodig heb :S
Image

Post Reply