Motorsteunen/uitlaat probleem

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
axlover
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: ThuJun12, 2003 3:58:36 PM
Location: Rotterdam

Motorsteunen/uitlaat probleem

Post by axlover »

Ik heb een probleempje...

Een tijdje terug was mijn middelste uitlaatpijp finaal afgebroken. Dat was best wel balen maarja toen dat ik kan gebeuren. Maar nu valt het me de laatste tijd op dat mijn uitlaat weer lek is (vorige keer ook) en ook dat mijn motor stationair nogal schud. Ik ben niet zo heel erg technisch maar zou het zo kunnen zijn dat 1 van mijn motorsteunen ofzo gebroken/versleten of wat dan ook is en dat daarom mijn uitlaat onder spanning staat en daarom scheurt?? En hoe zou ik kunnen controleren of mijn motorsteunen nog goed zijn en is het duur om zoiets te repareren??


AX lover
2001- juli 2004: AX 14 TZS 5-deurs (rood), 1988

friso
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: WedNov19, 2003 1:11:34 PM
Location: Zwolle

Post by friso »

Ik heb zelf een diesel, dus lekker schudden.... maar ik heb mijn stationair toerental iets verhoogd. hierdoor schud trilt de motor minder en treed er minder slijtage op aan oa. uitlaat. Daarnaast kan de rijstijl ook bijdragen aan de levensduur van de uitlaat (schokkerig rijden....) Je zou ook kunnen kijken of je rubber in de motorsteun versleten is......

succes

FRiso
AX 1.4 Diesel (1: 24)

axlover
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: ThuJun12, 2003 3:58:36 PM
Location: Rotterdam

Post by axlover »

Aan mijn rijstijl zal het denk ik niet liggen. Zeker omdat deze uitlaat er pas zo kort onder zit.

Misschien een hele stomme vraag maar waar zitten mijn motorsteunen ongeveer?? Heeft iemand misschien een foto??


AX love
2001- juli 2004: AX 14 TZS 5-deurs (rood), 1988

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

axlover wrote:Aan mijn rijstijl zal het denk ik niet liggen. Zeker omdat deze uitlaat er pas zo kort onder zit.

Misschien een hele stomme vraag maar waar zitten mijn motorsteunen ongeveer?? Heeft iemand misschien een foto??


AX love


motorsteunen;

ok ga recht boven de motorkap hangen.. aan de linkerkant van het blok zittie vast [voor jou gezien.. dus rechterkant auto] ongeveer in de wielkast.
rechts op ongeveer dezelfde hoogte ONDER de accu
en de lastigste is ongeveer in het midden achterin de ruimte.. dus zeg maar 'achter' je middenconsole

ze zijn te herkennen aan een dikke laag rubber

kijk anders even in de downloads sectie vd site. Daarin staat het Kluwer vraagbaak programma. daar staan plaatjes in!
Image

axlover
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: ThuJun12, 2003 3:58:36 PM
Location: Rotterdam

Post by axlover »

@q01z, thanx! Ik zal wel ff gaan kijken binnenkort want volgens mij gescheurt mijn pijp steeds verder. Maar is het een rare gedachte van mij dat doordat er een motorrubber/steun kapot is mijn uitlaat scheurt??

En zijn de motorsteunen/rubbers een zwak punt van de AX??


AX lover
2001- juli 2004: AX 14 TZS 5-deurs (rood), 1988

axlover
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: ThuJun12, 2003 3:58:36 PM
Location: Rotterdam

Post by axlover »

Probleem opgelost mijn uitlaatklem bleek een beetje los te zitten na deze vastgezet te hebben is mijn uitlaat weer gasdicht (en het race geluidje weg...)


AX lover
2001- juli 2004: AX 14 TZS 5-deurs (rood), 1988

Post Reply