voorrem blijft hangen (oorzaak kromme schijven)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
friso
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: WedNov19, 2003 1:11:34 PM
Location: Zwolle

voorrem blijft hangen (oorzaak kromme schijven)

Post by friso »

Ik heb van het weekend mijn schijven en blokken vervangen. Alleen komen mijn blokken niet voldoende terug. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de kromme schijven. Ze worden te heet en trekken dan krom.

Mijn vragen:

1 Wat zorgt er voor dat de blokken teruggaan na het remmen? :cry:

De remklauw gaat makkelijk heen en weer en heb de remcup flink heen en weer gedaan (in en uit) om ze weer gangbaar te maken maar levert geen verschil. Er zit geen rommel in het circuit en heb diverse malen :!: ontlucht.

2 Wat kan het nog meer zijn waardoor de blokken blijven aanlopen? :(

Er is wel voldoende ruimte mogelijk tussen blokken en schijven :!: en het is maar aan een kant

Gr
Friso
AX 1.4 Diesel (1: 24)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Heb je de klauwen e.d ook goed ontdaan van roest e.d, mijn AX liepen de remmen eerst ook aan, na een setje nieuwe blokken (oude viel de remvoering vanaf bij demontage) en een goeie schoonmaakbeurt van de klauwen en behandeling met kopervet loopt het weer als een zonnetje.

Wat je anders ook misschien nog zou kunnen proberen is met een vijl de punten waar ie op klemt heel iets af te vijlen zodat ie iets losser zit, en dus makkelijker schuiven kan. Dit heb ik nooit bij de AX geprobeerd, wel bij andere auto's, dus ik weet niet of dat ook kan bij een AX.

friso
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: WedNov19, 2003 1:11:34 PM
Location: Zwolle

Post by friso »

Thanks, maar alle punten die je juist noemde heb ik al gedaan maar zonder resultaat :cry: Ik wel erg benieuwd naar wat zorgt dat de klauw terug komt!!!! daar ligt nl de oplossing.... Wanneer weet ik b.v of het aan de grote ronde plunjer ligt of aan de beweegbare klauw?????
AX 1.4 Diesel (1: 24)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik kan zo bij de mijne ff niet kijken, aangezien onze krik de geest gegeven heeft, net toen ik klaar was met 1 kant van de remmen helemaal schoon te maken e.d laatst.

Post Reply