krekel-achtig geluid.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
shineslikesun
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

krekel-achtig geluid.

Post by shineslikesun »

Ik heb aan de bestuurderszijde voor een nogal schril geluid. Het is niet al te hard, met open raam op de autobaan is het net te onderscheiden van het overige geruis. Het klinkt dus een beetje krekelachtig en opvallend: het verdwijnt als ik die kant van de auto extra belast, als ik dus naar rechts stuur. Mijn idee is dat het het wiellager is. Ik ga proberen de auto morgen even op een brug en bok te krijgen om even goed te kijken, voelen, luisteren. Ik sta alvast open voor andere opties dan een wiellager. Iemand trouwens een idee wat het bij een normale garage ongeveer kost om zo'n lager te vervangen? Zelf doen lijkt me niet echt een optie.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Inderdaad even het wiel in de lucht laten hangen en draaien, voelen en luisteren.
Ik heb dit laatste ook wel 's bij de garage laten doen als ik het niet zeker wist. Nog niet meegemaakt dat ze geld vroegen voor alleen even controleren.
Kijk ook even of de ashoesjes van de aandrijfassen niet gescheurd zijn. Dat maakte bij mij ook zo'n soort geluid.

Een wiellager kost iets van 60 eu ex btw. En dan nog 2 a 3 werkuren voor de monteur a 40 - 70 euro per uur...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply