help request
Moderators: denny, vtspower, webmasters
help request
hee,
ik heb ff vraagje of iemad die beetje verstand heb van sleutelen me mss ff zou kunnen helpen, want me ax rijdt nogal verrot en ik denk niet dat ik hem zo door de keuring heen krijg straks!
me bak loopt aan.. wordt steeds erger... krijg hem soms niet in de versnelling en hij schiet uit ze 5 als ik hard rij.. niet egt veilig zo...
mss moet er ff een ringetje vervangen worden maar ik heb dus geen id
als iem ff kan hellepe graag! grtz fred
ik heb ff vraagje of iemad die beetje verstand heb van sleutelen me mss ff zou kunnen helpen, want me ax rijdt nogal verrot en ik denk niet dat ik hem zo door de keuring heen krijg straks!
me bak loopt aan.. wordt steeds erger... krijg hem soms niet in de versnelling en hij schiet uit ze 5 als ik hard rij.. niet egt veilig zo...
Re: help request
"Is slechte bak" APK afkeur?", vraag ik even aan de mensen die er meer verstand van hebben dan ik?fredju wrote:hee,
ik heb ff vraagje of iemad die beetje verstand heb van sleutelen me mss ff zou kunnen helpen, want me AX rijdt nogal verrot en ik denk niet dat ik hem zo door de keuring heen krijg straks!
Als het geen afkeur is, heb je namelijk wat meer tijd om te denken of en hoe je het gaat oplossen
-
- profiel verwijderd
-
- profiel verwijderd
Bak vervangen is op zich best wel een stevige klus die je best met twee man kunt uitvoeren.
Zorg ook voor nieuwe aandrijfas-keerringen en twee liter nieuwe bakolie.
Zorg ook voor nieuwe aandrijfas-keerringen en twee liter nieuwe bakolie.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: help request (opgelost dank dank)
fredju wrote:hee,
ik heb ff vraagje of iemad die beetje verstand heb van sleutelen me mss ff zou kunnen helpen, want me AX rijdt nogal verrot en ik denk niet dat ik hem zo door de keuring heen krijg straks!
hij lekt weel ja (klein beetje) zal wel zon keerring zijn
daar ga ik maar ff niet aan beginnen, want nu doet ie het weer hahaha
Ff ruiken aan de lekkage, bakolie ruikt heel anders dan gewone olie....fredju wrote:fredju wrote:hee,
hij lekt weel ja (klein beetje) zal wel zon keerring zijn
daar ga ik maar ff niet aan beginnen, want nu doet ie het weer hahaha
En effe proeven, dan weet je gelijk de kwaliteit, tenminste, dat is wat Die Ludolfs ons willen doen gelovenraoel wrote:Ff ruiken aan de lekkage, bakolie ruikt heel anders dan gewone olie....
Klinkt meer als een slecht druklagertje.
Bovendien kan het zijn dat je koppeling niet goed staat afgesteld, waardoor het schakelen zwaar gaat.
Anders kan het ook aan de schakelstangen liggen: als deze ietwat krom zijn of slecht afgesteld, heb je hetzelfde probleem.
Bovendien kan het zijn dat je koppeling niet goed staat afgesteld, waardoor het schakelen zwaar gaat.
Anders kan het ook aan de schakelstangen liggen: als deze ietwat krom zijn of slecht afgesteld, heb je hetzelfde probleem.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Schakelstangen kan je op 't oog controleren, als je een krik + assteunen hebt kun je ze aan de onderkant bekijken.
Afstellen koppeling: laat iemand eens de koppeling induwen, en kijk zelf onder de motorkap. Dan zie je een onderdeel bewegen.
Dit onderdeel kun je afstellen, hoe het precies bij een AX zit weet ik niet, maar je kunt kunt vrij simpel de kabel een paar milimeter korter of langer maken.
Als die 2 niet helpen.. ja, dan ben je toe aan het wat ingewikkelder kluswerk toe...
Afstellen koppeling: laat iemand eens de koppeling induwen, en kijk zelf onder de motorkap. Dan zie je een onderdeel bewegen.
Dit onderdeel kun je afstellen, hoe het precies bij een AX zit weet ik niet, maar je kunt kunt vrij simpel de kabel een paar milimeter korter of langer maken.
Als die 2 niet helpen.. ja, dan ben je toe aan het wat ingewikkelder kluswerk toe...