Regelgeving 1100 --> 1400

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Regelgeving 1100 --> 1400

Post by AX_Powah »

He mensen!

Vandaag eindelijk me blok binnen! ff 400 km gemaakt samen met een maat van mij...maar t was de rit waard...

Ik heb nu dus een 1400xsi, gechipt , snelle nokkenas . De injectie computer en zooi gooi ik eraf en ga lekker met een aangepaste carb aan de gang! T moet zo rond de 100 pk geven en das nog zonder het spagettispruitstuk wat erbij zit (is nog onderweg!)

Maar mijn vraag, stel dat ik volgens de regels ga werken, dan moet ik mijn auto opnieuw laten keuren als 1.4tje. Heeft hier iemand ervaring mee, wat de kosten zijn, het papierwerk enzo ....

Het verschil is aan de buitenkant niet te zien, t scheelt 14 mm in de hoogte (volgens onze expert jan-dirk :lol: )

De rdw heb ik gemailt maarja t duurt waarschijnlijk lang....
groetjes ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

zo lang je auto niet meer dan 40% extra pk's van het orgineel heeft hoeft niet op nieuw te worden gekeurd..

maar vergeet niet je remmen en zo aan te passen maar dit spreekt voor zich

ik zou persoonlijk toch voor het injectie systeem gaan...

carb is altijd zo gekloot met afstellen enz enz..

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja hij moet wel opnieuw gekeurd worden door de rdw (officieel) De kosten vallen wel mee. bij meer dan 40% vermogenswinst dan moeten er ook wegliggingstesten mee gedaan worden en dan wordt het dik duurder. eea staat ook op de site van de rdw meen ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

heej

IK heb deze week t een ent ander uitgezocht, en mijn ax is op papier een RE. Deze heeft 54 pk.
Het blok is gelijk aan een 1.4gt uit een AX en deze hebben op papier 75 pk.

De RDW vertelde me dat als je binnen 40% vermogenswinst valt t wel mee...en check dizz 54 x 1,4 = 75,6 !!!!! dus 75 pk mag er in zonder veel keuringswerk!!

Dit is wel relex nieuws want het keuren + papierwerk is nu maar 40 euro. Maar stel dat er iets is wat niet juist is dan komt er een "geluidstest"van 341 euri ....dus goed inbouwen die zooi!!!

Meer info volgt nog!

groetjes ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

als je erbovenuit zou komen kan je hem altijd nog 'begrenzen' voor de keuring. toch? :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ze gaan ervan uit dat je een standaard blok hebt... ze checken je bloknummer en zoeken vervolgens op welke pk's je hebt.

Als ik tegen die tijd een echte controle zou krijgen ging ik er ook ver overheen, oa door:

* snelle nokkenas
* Spagetti spruitstuk
* aangepaste inlaat carb
* xsi blok ipv GT
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Klinkt goed !!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

IK heb gebeld en er wordt alleen naar typenummers van de motorblokken gekeken! Kan iemand me zeggen welke motortypes allemaal in een 1.4 GT hebben gezeten...

de gast van de rdw zei me dat ze o.a op de volgende punten letten:
* Motortype en Motorcode
* versnellingsbak, type , code

ALs de codes niet overeenkomen met 1 van de 1.4gt-codes dan volgt de geluidstest van 341 euri waarbij je een complete test krijgt met wegligging en heel de rotzooi!

meer info volgt...

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tjah... heb je ooit gehoord dat iemand de pineut was.. ? omdat zn blok nr anders is dan orgineel of er een snellere motor in heeft..

het is misschien strafbaar maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand hier voor moest boeten ..

maar dat is mijn mening

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

Lieve geert jij zegt dat het een XSI is !!

XSI staat voor gti en is dus het zelfde blok als wat ik heb dus 95 pk standaart !!

Gr Jeffry
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

Geert nog 1 tip !!

Doe eerst je remmen dan het blok !!
Het wordt je dood als je het niet doet !!

Gr jef
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Swatchyaxowner wrote:Geert nog 1 tip !!

Doe eerst je remmen dan het blok !!
Het wordt je dood als je het niet doet !!

Gr jef



van 1.1 naar 1.4 monopoint zou ik me ook niet zo druk maken, er zijn ook standaard GT's met kleine remschijven die zijn dacht ik toch hetzelfde.

maar hier zijn het in totaal wel dubbele pktjes
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Image

misschien zulke schijfjes ? voor?

remt gigantisch goed...

weet alleen niet waar ze te krijgen zijn ...

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Joost wrote:
Swatchyaxowner wrote:Geert nog 1 tip !!

Doe eerst je remmen dan het blok !!
Het wordt je dood als je het niet doet !!

Gr jef



van 1.1 naar 1.4 monopoint zou ik me ook niet zo druk maken, er zijn ook standaard GT's met kleine remschijven die zijn dacht ik toch hetzelfde.

maar hier zijn het in totaal wel dubbele pktjes


maar het remsysteem van de GT heeft wel andere zuigerdiameters. en fade dus minder snel
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Geert nog 1 tip !!

Doe eerst je remmen dan het blok !!
Het wordt je dood als je het niet doet !!

Gr jef


ik heb het hele remsetje van de GT thuisliggen hoor!!! dat wil zeggen:
* 2x GT voorpoot met aandrijfas
* achteras

dus de remmen dat zit wel goed! IK denk dat ik gewoon nix doorgeef en m opgeef als een 1100 maar ik moet nog ff kijken wat ik doe ...

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Hoe groot is de kans dat je ooit gepakt wordt met een 1400 blok terwijl je op je papieren gewoon een 1100tje tijdt?!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Ik denk dat de kans heeeeel klein is, want uiterlijk zijn ze precies hetzelfde. 1.4 is ook alleen een opgeboorde 1.1. Ik weet niet of er motorcodes zijn gegraveerd in motordelen waar het uit te halen is?? En anders moeten ze het blok uit elkaar schroeven en gaan opmeten.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Nihil, de mensen van de verzekering doe het wrak na een ongeluk eventueel nakijken zien echt het verschil niet. En bij de garage doen ze nooit moeilijk volgens mij.
AX GTi, sold!

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Ik denk dat de kans heeeeel klein is, want uiterlijk zijn ze precies hetzelfde. 1.4 is ook alleen een opgeboorde 1.1. Ik weet niet of er motorcodes zijn gegraveerd in motordelen waar het uit te halen is?? En anders moeten ze het blok uit elkaar schroeven en gaan opmeten.


Is niet helemaal waar want het 1.4gt blok is 14 mm hoger dan een 1.1 blok...

Maar ik denk ook dat de pakkans erg laag is!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

AX_POWAH wrote:
Ik denk dat de kans heeeeel klein is, want uiterlijk zijn ze precies hetzelfde. 1.4 is ook alleen een opgeboorde 1.1. Ik weet niet of er motorcodes zijn gegraveerd in motordelen waar het uit te halen is?? En anders moeten ze het blok uit elkaar schroeven en gaan opmeten.


Is niet helemaal waar want het 1.4gt blok is 14 mm hoger dan een 1.1 blok...

Maar ik denk ook dat de pakkans erg laag is!
AX powah


Komt dat niet door een andere kop?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply