Gasklep-positiesensor!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Gasklep-positiesensor!

Post by ruud »

Hey Hallo,

Weet iemand nog ergens een adres waar ik aan een goede gasklep-positiesensor (geloof ik dat het heet, correct me if I'm wrong) voor mijn AX 1.1i uit '92 kan komen of heeft iemand er nog een liggen, die schijnen nieuw nogal prijzig te zijn, en dan moet ie er nog op!

Laat het weten, laat het weten! Greetz, Ruud.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

het is niet alleen de sensor die je moet vernieuwen het is het hele injectiehuis. Deze kan je het beste van de sloop afhalen das het goedkoopst. Zit op het spruitstuk en onder die zwarte bak waar je lucht inkomt. Als je slim bent neem je er meteen eentje van een 1.4 inclusief computer en inlaatspruitstuk. Gaat ie ook meteen een stuk harder.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

OK bedankt en past een injectiehuis van bv een BX, ZX, 309, 205, 306, 106 enz ook? Of maakt het veel verschil per model, want het zijn in principe de zelfde motoren, toch? En zijn er nog verschillen tussen het injectiehuis van een 1.4i en een 1.1i?

ben nu dus zeer geinterresseerd in een injectiehuis van een 1.4i!

greetz, rudie!
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

D@NNY
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: MonMar29, 2004 6:41:59 PM
Location: Schiedam

Post by D@NNY »



Ik heb laatst ook mijn gaskleppenhuis vervangen,
ik heb welliswaar een 1.4i GT maar heb er gewoon 1 van
een BX inngezet en hij loopt gewoon weer als een trein :D
Een vriend van mij werkt bij de citroen en die heeft m vervangen,het enige waar je nog op moet letten is dat je m goed afsteld want eerst liep mijn motor 1600 toeren stationair en nadat ie m had gesteld gewoon weer 900/1000 8)

Ik hoop dat van n 1.4 ook op n 1.1 past voor je.

Greetz D@NNY

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het injectiehuis van een 1.4 past gewoon op een 1.1

Echter. Hij gaat er raar van lopen want de ecu weet niet wat ie er mee aan moet. Dit is een heel raar probleem ik kwam er niet uit.

Wat je dus moet hebben is
- Het injectiehuis met injector
- Het spruitstuk
- De ecu
- Dat witte ding wat eronder hangt dit is de werieweerstand van de injector als je deze wisselt heb je lots of pauw meer.

Totaal zal je rond de 100 euro kwijt zijn. Als je alleen het injectiehuis wilt moet je er eentje nemen van een 1.1. Maar geloof me je krijgt er geen spijt van om alle troep van een 1.4 erop te zetten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

hey hallo, nou heb ik een sloper gebelt over die gaskleppositiesensor, was nog een hele klus (ax-en van het model 91-96 liggen niet erg veel op de sloop) en nou zegt die dat alleeen een gaskleppositiesensor wel voldoende is en dat ik niet het gehele injectiehuis hoef te vervangen. Dit zou ik natuurlijk erg geweldig vinden (scheelt werk en euri) maar ik weet niet of dit wel werkelijk voldoende is, heeft iemand hier een antwoord op voor mij?

en eh sander, ik ben niet in de eerste plaats op zoek om mijn ax sneller te maken, hij moet eerst maar een van die nare hoest af... :!:
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Volgens de vraagbaak de haynes citroen en mij kan je niet de losse potmeter vervangen en moet je het hele injectiehuis hebben.

Als je niet sneller wilt dan moet je het huis van een 1.1 nemen. Weet niet of die er ook zijn als bx of zx variant maar ik denkhet eerlijk gezegt niet. Dus dan blijft een andere ax of een 205 over.

Als je wel voor het injectiehuis van een 1.4 gaat (en de ecu spruitstuk enzo) dan wordt de lijst gewoon een heel stuk groter.

ax,bx,zx,205,309 enz.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sander wrote:Volgens de vraagbaak de haynes Citroën en mij kan je niet de losse potmeter vervangen en moet je het hele injectiehuis hebben.

Als je niet sneller wilt dan moet je het huis van een 1.1 nemen. Weet niet of die er ook zijn als bx of zx variant maar ik denkhet eerlijk gezegt niet. Dus dan blijft een andere AX of een 205 over.

Als je wel voor het injectiehuis van een 1.4 gaat (en de ecu spruitstuk enzo) dan wordt de lijst gewoon een heel stuk groter.

AX,bx,zx,205,309 enz.


let op ZX kan/heeft de bosch 3.... aansluiting
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Vraagbaak, bij storing 33 uitgelezen met een testkastje van citroen: Code 33, storing D: Grote storing, de regeleenheid voorziet in een noodfunctie zodat er verder gereden kan worden. Controleer de weerstand van het onderdeel. Vervang het onderdeel indien niet aan de voorwaarden wordt voldaan.
Dit staat in de vraagbaak, het onderdeel wat de storing veroorzaakt is de potmeter, deze vervangen zou voldoende moeten zijn toch?

Dit ga ik deze week nog doen, als het goed of goed-fout gaat horen jullie dat nog wel.

Greetz, ruud!
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Die potmeter zit in het injectiehuis met 4 temperproof(blijfermetjepotenvanafschroeven) vast. Daarom kan je dat ding niet los vervangen. Maar als je het wilt proberen ga je gang. Kapotter kan je de boel niet maken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Sander je had gelijk :oops: bij navraag bij een citroen monteur, zijn chef en een lange discussie tussen die twee, kwam als antwoord dat inderdaad het gehele injectiehuis vervangen moet worden, anders werkt het noooit weer.
Heb het dus ook niet geprobeerd. Heb wel al een tweedehands injectiehuis besteld bij een sloper hier in de buurt :) .

ik ga dat binnenkort ff fiksen, thanx, ruud!
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

I hate to tell you I told you so but I told you so. Af en toe ben ik wel toerekeningsvatbaar. (nu niet :D)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

bij moet ie eigenlijk ook vervangen worden het gasklephuis.....schiet ik daar nog wat mee op zuiniger lopen ofzow of loopt ie er alleen lekkerder door?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

mauricewoud wrote:bij moet ie eigenlijk ook vervangen worden het gasklephuis.....schiet ik daar nog wat mee op zuiniger lopen ofzow of loopt ie er alleen lekkerder door?


Waarom moet ie vervangen worden?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

omdat ie af en toe beroerd loopt en dat lampje van de motor gaat branden. hoogstwaarschijnlijk is het de potentiemeter

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zou kunnen ja. Je kan hem voor de zekerheid eerst uitlezen of laten uitlezen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Kom ik bij de sloper, had ie een injectiehuis voor mij, maar wel met een ander typenr. die van mijn huidige is: 132008600 Bosch, die van de sloper is: 132008601 ook van bosch. Nu zien ze er bedriegelijk veel het zelfde uit. Maar ik had gehoord dat ik alleen dat eerste typenr. toe kan passen. Is dit zo, of kan ik zonder problemen een injectiehuis met een ander typenr. monteren :?: ?

( :( denk je eindelijk bezig te kunnen, komt er weeer iets nieuws de kop op steken.... :( )
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ik heb nog een injectiehuis liggen van een 1.1 uit 92!! IK moet alleen de code nog checken! Waar staat die?

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Staat op het zwarte kunststof kastje wat aan het injectiehuis hangt, boven het spruitstuk. das de potmeter geloof ik, toch Sander..... :lol: ?.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ik laat t je deze week weten!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Post Reply