Als ik ga tanken moet ik 'm volgooien of uitrekenen hoeveel
ik nodig heb omdat als ie in de buurt van een kwart tank komt,
het ene moment ineens aangeeft dat ie niets meer heeft, en dan
later weer een kwart tank aangeeft.
Iets met de vlotter dus..
Zijn er nog anderen met dit probleem of met een oplossing ?
Brandstofmeter is bezopen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wat wel eens wil helpen is de vlotter even losschudden (als je zon injectie vlotter hebt, zon buis). Bij die oudere (stokje met plasticje) heeft dat niet zoveel zin.
En bij de oudere is t normaal, schotloze tank dus bij bochten e.d. heb je ineens niets en dan ineens issie weer vol. Bij gasgeven met een wat lege tank trekt ie hem helemaal leeg en laat je hem los staat er weer benzine in
Gewoon alleen aflezen als je geparkeerd staat. Of gewoon je dagteller braaf op 0 zetten elke tankbeurt, opgegeven moment weet je hoeveel km's je kan rijden, en heb je de meter niet meer nodig...
En bij de oudere is t normaal, schotloze tank dus bij bochten e.d. heb je ineens niets en dan ineens issie weer vol. Bij gasgeven met een wat lege tank trekt ie hem helemaal leeg en laat je hem los staat er weer benzine in
Gewoon alleen aflezen als je geparkeerd staat. Of gewoon je dagteller braaf op 0 zetten elke tankbeurt, opgegeven moment weet je hoeveel km's je kan rijden, en heb je de meter niet meer nodig...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
@pcrodent, 100km?? weet je het echt zeker ? deze type 2 uit 92
rijdt 1 op 18.. dus nog ongeveer 5 liter als het lampje gaat branden.
@grietje, hoe kom je bij de vlotter ? En ik weet dat het een minimalistische auto is maar het zou wel fijn zijn als sommige dingen bleven werken. edit heeft het idd waarschijnlijk nooit goed gedaan.
Ik ga mn jerrycan vullen en dan kijken hoe ver ik nog kan doorrijden
als het lampje gaat branden, uiteraard niet op de snelweg
Ps als je je bericht wijzigt ben je ineens moderator , haha
rijdt 1 op 18.. dus nog ongeveer 5 liter als het lampje gaat branden.
@grietje, hoe kom je bij de vlotter ? En ik weet dat het een minimalistische auto is maar het zou wel fijn zijn als sommige dingen bleven werken. edit heeft het idd waarschijnlijk nooit goed gedaan.
Ik ga mn jerrycan vullen en dan kijken hoe ver ik nog kan doorrijden
als het lampje gaat branden, uiteraard niet op de snelweg
Ps als je je bericht wijzigt ben je ineens moderator , haha
Nou, ik heb iig nog makkelijk 100 km als het lampje gaat branden:
Als het lampje begint te branden gaat er meestal zo'n 35 liter in. Dat betekent dat er nog 8 liter in de tank zat, want er gaat in totaal 43 liter in. Zelfs in het ergste geval - 1 op 12.5 rijden - haal ik dan de 100 km. In veel gevallen zal ik er verder op komen, maar ik heb met een andere auto weleens zonder benzine gestaan en dat is niet een ervaring die ik graag nog een keer heb...
Als het lampje begint te branden gaat er meestal zo'n 35 liter in. Dat betekent dat er nog 8 liter in de tank zat, want er gaat in totaal 43 liter in. Zelfs in het ergste geval - 1 op 12.5 rijden - haal ik dan de 100 km. In veel gevallen zal ik er verder op komen, maar ik heb met een andere auto weleens zonder benzine gestaan en dat is niet een ervaring die ik graag nog een keer heb...
Kijk uit, een Cactussssss
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
KLIK HIER dan zie je wat foto's welliswaar van een type 1 carb. is een andere tanksensor maar de sensr los op de foto is voor type 2.barmy wrote:@grietje, hoe kom je bij de vlotter ? En ik weet dat het een minimalistische auto is maar het zou wel fijn zijn als sommige dingen bleven werken. edit heeft het idd waarschijnlijk nooit goed gedaan.
Ik heb er nog wel een over, als je naar de komende meeting komt neem ik hem voor je mee en prikken we hem er desnoods gelijk even in.
Groetjes, Henk
P.S. Oh ja, de plaats van de sensor is onder de achterbank
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl