AX overleden???

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Echanti
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: TueMay08, 2007 6:06:04 PM
Location: doetinchem

AX overleden???

Post by Echanti »

:(

mijn AX doet vreemd, zomaar afslaan, en helemaal nx meer willen doen....
toen weggesleept, ca. 100 mtr. voorde garage toch weer aangeslagen, bijna een week gereden, doet weer zomaar nx meer, nu slaat ie ook niet meer aan bij slepen.
een ander probleem: linker achterwiel geblokkeerd tijdens slepen, vermoedelijk losgelaten remvoering van de schoen.......
kortom......niet al te best, denk ik voor een AX uit januari 1994 met ruim 200000 km.......... ik vraag me af of t de moeite loont alles te laten repareren....... wie helpt me???
wat ik weten wil is: wat kost het om de achterremmen te laten repareren en wie heeft een idee waarom hij nx meer doet????


met een vriendelijke AX groet
ECHANTI

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik heb je topic verplaatst naar "technisch".

Nieuwe remschoenen kosten iets van drie tientjes (weet het niet heel zeker, voor mij ook weer drie jaar geleden). Om deze zelf te vervangen hoef je niet heel technisch te zijn.

Om na te gaan waarom de AX afslaat is meer informatie nodig.
Kan zijn dat de motor geen brandstof krijgt (filter verstopt, benzinepomp overleden), kan zijn dat de motor geen vonk krijgt (bobine kapot, bougies of bougiekabels gaar), kan ook zijn dat er te weinig stroom is om het zaakje draaiende te houden (koolborstels van de dynamo versleten of de accu is aan het overlijden).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Of kabelbreuk, dat veroorzaakt ook de leuke uitval capriolen :D

Maarum, tuurlijk is ie het waard om een achterremmetje te fixen. Zelfs al kost het bijv. 200 euro, een andere auto kost behoooorlijk meer.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 71
Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
Location: noord groningen

Post by citroenAleX »

de ontstekingsmodule €65 of een van de sloop voor een 10tje
moet je niet vergeten een beetje geleide pasta er tussen te doen,
want anders is die zo weer stuk. (ervaring)
Image

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

Ander bijkomend voordeel:
als je hem nu gewoon goed laat maken/maakt, weet je zeker dat je er geen gedoe meer mee krijgt. Als de auto dus verder in orde is, dan kun je stellen dat je er absoluut verstandig aan doet om hem te laten maken.
En de mensen van de club zijn je natuurlijk ook dankbaar omdat je je steentje bijdraagt om zoveel mogelijk AXjes rijdende te houden 8)

Al met al ben je op de lange termijn goedkoper uit door hem te laten maken, want als je een nieuwe auto koopt loop je het risico dat daar ook weer vanalles mis mee is wat je moet repareren.

grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

heb hetzelfde dilemma gehad.
Bij mij ging het alleen om een versnellingsbak en een uitlaatpijp.
Dikke reparatie gehad voor genoeg geld om een leuke andere AX te kopen.
Feit blijft dat het autootje voor de rest heerlijk over de weg spint en daarna ook geen noemenswaardige problemen gehad heeft.
Dus ik ben nog steeds blij dat ik besloten heb hem te laten maken.
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

Post Reply