iets vreemds met de luchtslangetjes

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

iets vreemds met de luchtslangetjes

Post by mauricewoud »

boven de luchtfilter zitten rechts 2 kleine slangetjes. 1 gaat naar het begin van de luchtinlaat en 1 richting het injectie systeem. Ik heb al een tijd last van een stationair slecht draaiende motor. Ik heb al best wat nagekeken; alle filters en zow maar niks mee aan de de hand. Nu ruk ik om alles te bekijken met een draaiende motor eens dat kleine slangetje los die richting het injectie systeem gaat. Gaat alles inene lopen joh. Me motor loopt inene als een zonnetje. Kon zelfs de clip van de gaskabel een end omlaag zetten. Als ik dan dat slangetje er weer op doe of afdicht met m`n vinger houd de motor zichzelf nog maar net draaiend. Het probleem is nu achteraf duidelijk zuurstofgebrek. Is alleen nie irri maar nog veel minder zuinig ook!! Nu is mijn vraag of dat echt kwaad kan als ie via zon klein slangetje extra lucht aanzuicht?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sinds Sander mijn openluchtfilter erop heeft gezet moest ik altijd die slangetjes er nog weer op doen! Maar nog nooit gedaan.. Ik rijd er al een kilometertje of 3000 mee... Dus no prob! :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Probeer hem es met slangetje en zonder luchtfilter te laten draaien. Maak je geen zorgen. Tenzij je in een woestijn zit.

Dat slangetje dat naar je injectiehuis gaat zorgt alleen maar voor het vacuum wat je warmeluchtklep bedient. Die trekt ie uit je spruitstuk.

dit slangetje loopt naar een ander slangetje wat van die zwarte bak naar je spruitstuk loopt. Hierdoor komt er altijd een straal lucht je spruitstuk in. Dit zorgt voor turbulentie en daardoor een betere cilindervulling
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

klaat gwoon zow zitten denk ik dan maar. Dit lijkt me beter dan dat de moeter de grootste moeite heeft te blijven draaien.....Ik probeer van de week nog wel ff met de luchtfilter eruit. Ik ben benieuwd of ie nou wel zuiniger gaat lopen. Kan me nie voorstellen dat het nie zow is. Mij lijkt dat als ie te weinig zuurstof krijgt hij alleen maar meer verbruikt.

greetz

Post Reply