Koelwater lamp gaat branden binnen 5 min

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
chrono
AX driver
AX driver

Koelwater lamp gaat branden binnen 5 min

Post by chrono »

Goeden avond.

Het lampje van de koelvloeistof begint bij mijn ax al heel snel te branden.
Als hij stationar staat de draaien met een minuut of 5.
Gister heb ik de terhmostaat er uitgehaald en de fan door verbonden.
Dit allemaal zonder resultaat. Ik zou haast denken dat de waterpomp het heeft op gegeven. Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt?
Of heeft iemand een idee. Het is een ax 1.1 prestige van 1996.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ik haalde altijd dat fietsventieldopje rechtsachter er af en vulde de radiateur bij terwijl de motor draaide. Was altijd genoeg.

Als je daar toch bent en je wilt de werking van je pomp controleren draai de sensor of ontluchtingsnippel uit je thermostaathuis en start de motor. een mooi fonteintje zou het gevolg moeten zijn. Tip: Als je meer gas geeft komt het fonteintje hoger. (Of je laat dat zitten en kijkt in de vulopening van de radiateur of je het peil ziet zakken als je wat meer toeren maakt.)

Succes
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

chrono
AX driver
AX driver

Post by chrono »

Ik zal eens even opzoek gaan naar dat ventiel dopje.
Je denkt dus dat er e.v.t. (te veel)lucht in het systeem zit?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

wat ik ook wel eens gehad heb is dat er teveel aanslag op de sensor zat. Die ging dan als de motor warm werd ineens branden. Heb hem toen schoongemaakt en het was voorbij. Dat zou je eerst eens kunnen proberen. Lampje is nl volgens mij van het niveau en heeft niets met temperatuur te maken dus vandaar dat je fan doorverbinden etc niks helpt. Een waterpomp gaat eigenlijk nooit kapot op het vlak van geen water meer verpompen. Meestal gaan de lagers eerst. Heel af en toe gaat er wel eens wat anders stuk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

chrono
AX driver
AX driver

Post by chrono »

Goed idee, om die er even uit te draaien. Is het misschien goedkoop opgelost. Ik maakte me al zorgen over een e.v.t. koppakking.

Mijn ax heeft voor de apk n.l. al nwe achterremmen (cup lek en voering los van het segment) nodig.........

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Is het het lampje van je koelvloeistof of die van je temperatuur??
Als het die van de koelvloeistof is kan ontluchten waarschijnlijk de oplossing bieden.

chrono
AX driver
AX driver

Post by chrono »

Ik wist niet dat er verschil in zat/dat er 2 verschillenden zijn!
Het is het lampje links onderin het dashboard van die watergolfjes met een.....temperatuur (?) meter erboven.....zal dus wel temp. zijn. :oops:

Ik lees net hier op het forum dat als je dynamo niet bijlaat dat dit lampje in 2e instantie gaat branden. Daar had ik ook nog nooit van gehoord.

Post Reply